آیا تساوی با ونزوئلا نتیجه خوبی است؟

 بعد از ازبکستان، بولیوی و ترینیداد بدون‌ شک ونزوئلا جدی‌ترین محک شاگردان کی‌روش بود. همین هم باعث شد تا فدراسیون فوتبال حتی با وجود خودداری حریف از سفر به تهران، دردسرهای بازی در قطر را به جان بخرد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ونزوئلا که در آخرین رده‌بندی فیفا در رده بیست‌ونهم قرار دارد و درواقع همسایه ایران در این جدول به حساب می‌آید، یک‌ سال قبل در راه آماده‌سازی تیم کی‌روش برای جام‌جهانی در هلند بازی را یک بر صفر به ایران واگذار کرده بود.


بیشتربخوانید :آزمون:ونزوئلا تیم خوبی بود/ باید با تیم های خوب بازی کنیم


این بار هم یوزهای ایرانی طوری بازی را آغاز کردند که همه جز پیروزی توقعی از آنها نداشتند. کی‌روش که آخرین مراحل آماده‌سازی تیمش را برای جام ملت‌های آسیا به دقت زیر نظر دارد، در برخی از پست‌ها به نفرات کم‌تجربه‌تر اطمینان کرد؛ مثل چارچوب دروازه که امیر عابدزاده نتوانست جواب اعتماد مرد پرتغالی را بدهد.

اشتباه رضاییان و عابدزاده را روی گل ونزوئلا فاکتور بگیریم، عملکرد تیم‌ملی در این بازی نسبتا مناسب تدارکاتی از سوی کارشناسان مثبت ارزیابی شده و می‌تواند دستاوردهایی را برای شاگردانش کی‌روش داشته باشد؛ شاید مهمترین آنها هم بالا رفتن اعتماد‌به‌نفس علی قلی‌زاده و درخشش او در ترکیب تیم‌ملی بود که با اولین گل ملی این بازیکن نیز همراه شد.

حالا کی‌روش به مراحل پایانی کار نزدیک می‌شود؛ جایی که باید ترکیب نهایی تیمش برای جام ملت‌های آسیا را از میان گزینه‌هایی که دارد، انتخاب کند. با این‌که برخی از ملی‌پوشان نسبت به جام‌جهانی عملکرد ضعیفی در ترکیب تیم‌ملی در بازی‌های اخیر داشته‌اند، بعید است کی‌روش تغییرات زیادی در ترکیب ایران برای جام ملت‌های آسیا نسبت به جام‌جهانی بدهد.

به ‌هر حال ایران برخلاف اکثر رقبای خود بدون بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ باید برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا دورخیز کند.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

دورخیز تیم‌ملی برای قهرمانی در جام ملت‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.