مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

کتابخوانی شاخصه پیشرفت و توسعه یک جامعه محسوب می‌شود/کتاب خواندن نباید یک امر تشریفاتی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر جمعه از روند آماده سازی و برپایی شایسته نمایشگاه کتاب مشهد بازدید کرد.

کتابخوانی شاخصه پیشرفت و توسعه یک جامعه محسوب می‌شود/کتاب خواندن نباید یک امر تشریفاتی باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد گفت: در چارچوب بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد با حضور ۷۰۰ ناشر در قالب ۸۰۰ غرفه شامل ۳۵ غرفه ناشران خارجی در مجموع مساحت مساحت ۲۰ هزار مترمربع ۲۹ هزار عنوان کتاب ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲۰ ناشر خارجی از کشور‌های آلمان، فرانسه، مصر، عراق، سوریه و افغانستان در این نمایشگاه حضور یافته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی 'برپایی غرفه‌های سرای اهل قلم با هدف تجلیل و معرفی نخبگان این عرصه، غرفه دوستداران کتاب، جشن امضای نویسندگان برتر، رونمایی از کتاب‌های برگزیده، شب شعر، تعویض کتاب‌های کهنه با نو، برنامه شب‌های فرهنگی شهرستان‌ها و کارگاه‌های تخصصی خوشنویسی' را نیز برنامه‌های جنبی بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد اعلام کرد.

مروارید 'تقدیر از برگزیدگان کتاب سال خراسان' را از دیگر برنامه‌های جنبی بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد عنوان کرد و افزود: در این چارچوب پنج اثر بطور ویژه تقدیر می‌شوند. پیام این تجلیل به صاحبان اندیشه این است که چیزی برتر از کتاب در قالب نقد، نظریه پردازی و ابداع نیست.

وی تصریح کرد: برای برپایی این نمایشگاه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با کمک شهرداری مشهد و شبکه‌های اجتماعی تبلیغات خوبی صورت گرفته لذا پیش بینی می‌شود امسال رشد ۲۰ درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب مشهد نسبت به پارسال حاصل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:کتابخوانی اکنون شاخصه پیشرفت و توسعه یک جامعه محسوب می‌شود لذا هدف اصلی این است که کتاب خواندن یک امر تشریفاتی نباشد و به ضرورتی مهم برای افراد جامعه مبدل شود. از این رو تلاش می‌شود پس از برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب نیز شهروندان مشهدی در هفته‌های مختلف به صورت مدنی کتابخوانی، کتابگردی و خرید کتاب را انجام دهند.

بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از دوم تا هشتم آذر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی این شهر پذیرای عموم مردم است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

کتابخوانی باید به ضرورتی مهم برای افراد جامعه مبدل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.