عالم بحرینی :

آل خلیفه مردم بحرین را برای رأی دادن تهدید کرد/ این انتخابات صوری و فرمایشی شبیه نمایشی خنده دار است/ زندانیان کشورمان اوضاع خوبی ندارند

 آل خلیفه مردم بحرین را برای رای دادن تهدید کرد/ این انتخابات صوری و فرمایشی شبیه نمایشی خنده دار است/زندانیان کشورمان اوضاع خوبی ندارندگزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های قم و از علمای برجسته بحرین در خصوص برگزاری انتخابات صوری در این کشور تاکید کرد: این انتخابات کاملا صوری و فرمایشی بوده و بیشتر شبیه یک نمایش خنده دار است چرا که رژیم آل خلیفه دست به سرکوب ملت بحرین زده و مردم را تهدید می کند که اگر در انتخابات شرکت نکنند آنها را از برخی از امتیازات شهروندی و خدمات دولتی محروم می کند.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل مردم بحرین این انتخابات را تحریم کردند چرا که اوضاع در بحرین از بد به بدتر رسیده و این انتخابات تنها در صورتی به طور واقعی برگزار میشود که مقامات بحرین با ملت خود به صورت واقعی مصالحه کند.

نماینده پیشین آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران در خصوص اهداف انقلابیون بحرین از تحریم انتخابات تصریح کرد: هدف مخالفان در بحرین از تحریم این انتخابات دستیابی به یک حاکمیت قانونی و تحقق آشتی ملی واقعی است. اما نظام حاکم به دنبال ایجاد یک پارلمانی است که بتواند از طریق آن ها طرح ها و نقشه های خود را اجرایی کند و تمام این اقدامات را به اسم ملت بحرین انجام دهد و مخالفان بحرینی و ملت این کشور هرگز این مسأله را نخواهند پذیرفت.

این فعال سیاسی بحرین در خصوص اوضاع حقوق بشر در کشورش و شرایط زندانیان سیاسی در بحرین تاکید کرد: اوضاع زندانیان در بحرین بسیار نامطلوب است. نیروهای نظام آل خلیفه دست به سرکوب مردم زده و شرایط امنیتی و سرکوب گرایانه بر سر این کشور سایه افکنده است. یکی از نمایندگان سابق بحرین در پست توئیتری خود از تحریم انتخابات سؤال کرده و در حال حاضر در زندان به سر می برد. هر کس در این کشور سخن حق بگوید و بر زبان براند سرنوشتی جز زندان ندارد.


بیشتر بخوانید:«نمایش مضحک» آل خلیفه برای فریب مردم/ پشت‌پرده انتخابات فرمایشی در بحرین چه می‌گذرد؟


شیخ عبدالله الدقاق افزود: در حال حاضر شرایط امنیتی در این کشور وجود دارد و هر کس در انتخابات این کشور شرکت کند مطمئن باشید که از ترس مقامات بحرین و پیامدهای عدم مشارکت در آن به پای صندوق های رأی رفته است.

وی در خصوص علت سکوت محافل بین المللی در قبال بحرین و اوضاع حقوق بشر در آن گفت: محافل بین المللی به دنبال منافع خود و در رأس آنها آمریکا بوده و برای حمایت از آل سعود در عربستان و آل خلیفه در بحرین تلاش می کنند. متأسفانه آنها شعارهای پر طمطراق حقوق بشری سر می دهند اما در عمل بر اساس منافع خود اقدام می کنند. نظام آل خلیفه در واقع هم پیمان استراتژیک آنها محسوب میشود و به همین دلیل دست از حمایت آن برنمی دارند مگر آنکه منافعشان ایجاب کند.

الدقاق در خصوص روند عادی سازی روابط اعراب به ویژه بحرین با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما روند عادی سازی روابط و طرح موسوم به معامله قرن علیه فلسطینی ها را محکوم و تاکید می کنیم که مسأله فلسطین مسأله نخست ما است. هر کشوری که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل باشد خائن است چرا که اسرائیل یک دولت نامشروع و غده سرطانی محسوب میشود که استعمارگران آن را در جهان عرب کاشته اند و باید با این روند مقابله کرد. هر کسی که در این روند مشارکت داشته باشد به زباله دانی تاریخ انداخته میشود.

وی در خصوص نقش ایران در حمایت از مقاومت بحرینی ها تاکید کرد: ایران فعالیت های زیادی در خصوص حمایت از آزادی های مذهبی و رسانه ای دارد. این کشور تلاش میکند تا پیام ملت مظلوم ما را به جهانیان برساند و این اقدام از طریق شبکه های تلویزیونی و برنامه های رسانه ای صورت می گیرد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار