انتقاد دیدبان حقوق بشر از سانسور کشته شدن کماندوی افغان زیر شکنجه نیروهای خارجی

پژوهشگر ارشد دیدبان حقوق بشر در افغانستان رویکرد رسانه‌های افغان در رابطه با خبر کشته شدن یک کماندوی افغان تحت شکنجه نیروهای خارجی و نپرداختن به این موضوع را مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد دیدبان حقوق بشر از سانسور کشته شدن کماندوی افغان زیر شکنجه نیروهای خارجیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «پاتریشا گاسمن» پژوهشگر ارشد دیدبان حقوق بشر در افغانستان با انتشار لینک خبری از «نیویورک تایمز» درباره کشته شدن یک کماندوی افغان تحت شکنجه نیروهای خارجی در توئیتر خود نوشت: چرا رسانه‌های افغانستان به این موضوع نمی‌پردازند؟

چند روز پیش «نیویورک تایمز» گزارش داد که یک کماندوی افغان پس از حمله به نیروهای خارجی توسط نیروهای افغان دستگیر و به نظامیان خارجی سپرده شد. پس از آن نیز این نیروی ویژه ارتش افغانستان در حوالی نیمه‌شب در حالی که مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و بیهوش بود به میان نظامیان افغان بازگردانده شد و ساعاتی پس از آن نیز بر اثر شکنجه جان باخت.

«ایمل فیضی» سخنگوی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در واکنش به این موضوع نوشت: «طلوع نیوز و پژواک (از رسانه‌های بزرگ افغانستان) کمک‌های مالی زیادی را از سفارت آمریکا در کابل و ارتش آمریکا دریافت می‌کنند. این فاکتور دلیل اصلی خودسانسوری (و نپرداختن به این خبر) در رسانه‌های محلی افغانستان است».

پژواک نیز با انتقاد از اظهارات فیضی با انتشار لینک منتشر شده خبر نیویورک تایمز در توئیتر خود نوشت که این خبرگزاری خبر کشته شدن کماندوی افغان را منتشر کرده است.

فیضی اما در واکنش به این موضوع تصریح کرد که این خبرگزاری تنها خبر نیویورک تایمز را باز نشر کرده و پژواک به عنوان یکی از بزرگترین خبرگزاری‌های افغانستان تحقیقاتی را در این باره انجام نداده است.

به نوشته تسنیم، وی با زیر سوال بردن آزادی این رسانه نیز نوشت: شاید (برای شما) شکنجه و کشته شدن یک کماندوی افغان توسط نیروهای خارجی ارزش خبری ندارد؟

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.