آثار باستانی عراق در معرض نابودی + فیلم

آثار باستانی در عراق به علت اهمال و بی توجهی مسئولان این کشور در آستانه نابودی قرار دارد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش شلبکه تلویزیونی العراقیه؛ ده‌ها بلکه صد‌ها اثر باستانی، تاریخ کهن کشور عراق را از زمان‌های بسیار دور و دوره‌های تاریخی بسیار قدیمی نشان می‌دهد، اما بی توجهی به این آثار باستانی باعث شده است در معرض تهدید نابودی قرار بگیرند. از جمله آثاری که در معرض تهدید قرار دارد، آثار باستانی شهر «اور» در استان ذی قار عراق است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارشی گفت: شهر باستانی اور از بیش از پنج هزار سال پیش تاکنون همچنان پابرجاست و به زمینی که در آن قرار دارد، وفادار مانده است. این شهر باستانی از آثار، داستان‌ها و اسرار کهن و تاریخی زیادی برخوردار است به طوری که قدیمی‌ترین تمدنی که در حال حاضر وجود دارد و انسان آن را شناسایی کرده است، در شهر باستانی اور است.

این شهر بسیار قدیمی به رغم اینکه اخیرا در مراکز فرهنگی و تاریخی جهانی به ثبت رسیده است، در معرض بی توجهی و بی مبالاتی (مسئولان عراقی) قرار دارد.

گفتنی است شهر اور از مهمترین آثار باستانی است که در کشور عراق وجود دارد. از بارزترین آثار این شهر، معبد «الزقوره» است، معبدی که «اورنمّو» (Ur-Nammu) موسس سلسله اور سوم و بزرگترین پادشاه آن در واپسین سده، هزاره سوم قبل از میلاد، آن را بنا کرد. همچنین شمار زیادی از معابد، کاخ‌ها و منزل حضرت ابراهیم از پیامبران اولوالعزم (علی نبینا و آله و علیه السلام) در این شهر قرار داد. این آثار ویژه باعث شده است این شهر باستانی در رأس مراکز باستانی عراق قرار بگیرد و موجب رونق گردشگری‌های دینی و باستانی در این شهر شود.

ادامه بازسازی این شهر و جذب سرمایه گذاری برای حمایت از آثار و مراکز باستانی آن باعث می‌شود امکان حمایت و محافظت از این آثار و مراکز فراهم شود. بازسازی این مناطق همچنین باعث خواهد شد استان الناصریه به همراه استان‌های همجوار آن که مملو از آثار باستانی اند، به مراکز گردشگری و اقتصادی تبدیل شوند.

شهر گردشگری اور نیاز به توجه خاص مسئولان دارد تا به مهمترین منطقه گردشگری عراق و جهان تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: تلاش عراق برای ثبت شهر باستانی بابِل در یونسکو + فیلم 


انتهای پیام/
 

میراث فرهنگی عراق در حال تخریب + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار