میلانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تمایل به خرید کالاهای تزئینات ساختمانی داخلی بیشتر شده است

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی، گفت: درحال حاضر تمایل به خرید کالای ایرانی دربخش تزئینات داخلی بیشتر شده است.

بهروز میلانی، رئیس اتحادیه تزئینات داخلی، در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تزئینات داخلی ساختمان اظهار کرد: درحال حاضر استفاده کالای ایرانی دربخش تزئینات داخلی به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تولیدات داخلی در این بخش باتوجه به شرایط ممنوعیت و سختی فرآیند واردات کالا می‌تواند افزایش پیدا کنند که البته این امر مستلزم ورود مواد اولیه به داخل است که هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.


بیشتر بخوانید: مردم، پول خرید کالاهای تزیینی ساختمانی را ندارند 


میلانی، با اشاره به اینکه رکود در این صنف حاکم است افزود: قبل از اینکه ممنوعیتی اعلام شود ۸۰ درصد از این بخش وارداتی و ۲۰ درصد مابقی داخلی بود.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی بیان کرد: با نوسانات ارزی، خودتحریمی که از مصادیق آن می‌توان به افزایش مدت زمان ترخیص کالا از گمرک اشاره کرد، باعث شد محصولات وارداتی با افزایش قیمت بسیار در بازار عرضه شود و این موضوع بر قیمت کالا‌های قدیمی تاثیر بسزایی داشت.

میلانی، با اشاره به اینکه به کالا‌هایی که در گروه دوم و سوم تعرفه وارداتی قرار دارند، ارز سامانه نیما یا ارز حاصل از صادرات تعلق می‌گیرد افزود: به دلیل ترافیک بالای درخواست ارز، فرآیند اختصاص و دریافت ارز نیمایی به سهولت انجام نمی‌شود و این موضوع در بازار مشکلاتی را به همراه داشته است.

به گفته وی، امیدواریم مسئولان ذیربط بتوانند با برنامه ریزی دقیق و مناسب راهکاری مناسب در جهت ورود مواد اولیه به این بخش داشته باشند.

انتهای پیام/

سایه رکود بر سر بخش تزئینات ساختمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار