روایت مرحوم زرویی از تسلط ادبی رهبر انقلاب +تصویر

مرحوم زرویی نصرآباد تسلط رهبر انقلاب را در زمینه ی ادبیات و موسیقی تافته جدا بافته می‌دانست.

روایت مرحوم زرویی از تسلط ادبی رهبر انقلاب +تصویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل زرویی نصر آباد مرد طناز ادبیات و مطبوعات ایران پشت میزش در خانه احمدآباد مستوفی نفس‌های آخر را کشید و هنوز به ۵۰سالگی نرسیده در روز شنبه (دهم آذرماه) 1397 با زندگی خداحافظی کرد و رفت.

ابوالفضل زرویی نصرآباد در دوره فعالیت در رسانه‌ها علاوه بر گل‌آقا در نشریات دیگری مانند مهر، زن، تماشاگران و خورجین هم فعالیت داشت و قطعات طنز خود را با اسامی مستعاری مانند ملانصرالدین، چغندرمیرزا، ننه قمر و کلثوم ننه می‌نوشت.

مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد در رابطه با تسلط ادبی رهبر انقلاب گفته بود: من از زبان کسانی شنیده ام که واقعا در ادبیات حرفشان و نظرشان برای من سند است؛کسانی که شاید از نظرظاهری هیچ نسبتی با امام یا ولی نداشته باشند.اما همین افراد در خصوص شناخت آقا درباره ی موسیقی و ادبیات متفق القول هستند که آقای خامنه ای در این زمینه واقعا تافته جدا بافته است. تعارف نیست.

من به اندازه ی سواد خودم عرض می کنم . واقعا هرکسی هم جز این بگوید,دارد بی انصافی می کند.نظرات ایشان در مورد موسیقی برای من خیلی جالب و جذاب بوده است,هم در مورد ادبیات .این دو مورد واقعا سندیت دارد.

روایت مرحوم زرویی از تسلط ادبی رهبر انقلاب +تصویر

از کتاب‌های این طنزپرداز و پژوهشگر هم به این عنوان‌ها می‌توان اشاره کرد: «تذکرة المقامات»، «افسانه‌های امروزی»، «پقایع‌نامه طنز ایران» (همکاری با فریبا فرشادمهر)، « بامعرفت‌های عالم» (کتاب گویای طنز)، «رفوزه‌ها» (مجموعه شعر طنز)، «حدیث قند» (مجموعه مقالات طنزپژوهی)، «غلاغه به خونه‌ش نرسید» (مجموعه افسانه‌های طنزآمیز)، «ماه به روایت آه»، «خاطرات سر پروفسور حسنعلی‌خان مستوفی»، «یک بغل کاکتوس: صد شعر طنز»، «اصل مطلب: مجموعه شعر طنز»، «اندر حکایت شیرین بیمه» و «این مرد مشکوک».

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.