رئیس صندوق رفاه وزارت علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

افزایش مبلغ وام ازدواج دانشجویی/ مشکل وام دکتری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برطرف شد

یزدان مهر گفت: یکی از وام‌های اصلی صندوق رفاه، وام ازدواج است که مبلغ آن را افزایش داده‌ایم.

افزایش وام ازدواج دانشجویی/مشکل وام دکتری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برطرف شدذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش وام ازدواج و تسهیلات این صندوق برای دانشجویان اظهار کرد: در مجموع این صندوق 21 نوع وام دارد که متناسب با نیاز و شرایطی به دانشجویان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از وام‌های اصلی این صندوق، وام ازدواج است که قیمت آن را به 2 میلیون تومان افزایش داده‌ایم و خوشبختانه توانسته‌ایم در کنار این نوع وام، وام ازدواج را هم افزایش دهیم.

پرداخت بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات برای خدمت‌رسانی به دانشجویان

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم اضافه کرد: در تابستان حدود 670 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای ارتقاء خدمات رسانی به دانشجویان آماده پرداخت شد که با هم‌افزایی و حمایت دولت و افزایش درآمد اختصاصی صندوق و نیز بانک‌ها در تلاشیم تا این میزان تسهیلات تا 1300 میلیارد تومان افزایش ‌یابد. 

یزدان مهر تصریح کرد:  وام ودیعه مسکن نیز در تهران از 7 میلیون تومان به 14 میلیون تومان امسال افزایش یافته و در کلان شهرها از 6 میلیون به 12 میلیون تومان رسیده است.

وی در خصوص افزایش قیمت هزینه عتبات دانشجویان متاهل نیز گفت: هزینه وام عتبات دانشجویان را از 300 تومان به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال گذشته و یک میلیون تومان برای افراد مجرد افزایش داده‌ایم.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم در ادامه در خصوص اعتراض دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در خصوص نحوه دریافت وام دکتری گفت: اعتراضات این دانشجویان به تشکیل پرونده در بانک عامل بود تا وامشان را از صندوق دریافت کنند.

یزدان مهر تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان صندوق رفاه دانشگاه داشتیم، این مشکل برطرف شد و وام دانشجویان پرداخت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.