حبس کاربران انقلابی توییتر در قفس +کاریکاتور

موضوع تعلیق حساب کاربری جمعی از فعالان انقلابی فضای مجازی ایده‌ای برای یکی از کاریکاتوریست‌های کشورمان شده است.

حبس کاربران انقلابی توییتر در قفس +کاریکاتوربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است شبکه اجتماعی توییتر در اقدامی سلیقه‌ای دست به تعلیق برخی از  حساب‌های کاربری کاربران فضای مجازی زده است. با تحلیل محتوای پست های حساب‌های کاربری  تعلیق شده، می توان دریافت آنان در پست های به اشتراک گذاشته شده، مسیر آتش به اختیاری در موضوع فضای مجازی طی می‌نمودند و دغدغه‌های انقلابی خود را به اشتراک می‌گذاشتند.

تعلیق یا ساسپند شدن به چه معناست؟ وقتی کاربران زیادی یک حساب کاربری را به دلایل مختلفی مثل نژادپرستی و محتوای خشن و… به توییتر گزارش کنند، توییتر براساس این گزارش ها بررسی انجام می دهد و پس از اثبات گزارشات، حساب کاربری مدنظر را تعلیق (ساسپند) می‌کند و در واقع برای همیشه آن را می‌بندد. این در حالی است که در مورد حساب های کاربری انقلابی تعلیق شده، هیچ نشانه‌ای از خشونت یا محتوای خشن و نژادپرستانه در آنها دیده نمی‌شود و تعلیق آنها صرفا با اهدافی خاص و مغرضانه صورت گرفته است.

این موضوع ایده ای برای یکی از کاریکاتوریست های کشورمان شده تا با اشاره به دغدغه کاربران انقلابی درباره موضوعاتی همچون هولوکاست، حمایت از فلسطین، کودکان یمن و گفتمان انقلاب، موضوع آزادی بیان در توئیتر و بسته شدن تعدادی از حساب های انقلابی  توسط گردانندگان توییتر را به تصویر بکشد.

حبس کاربران انقلابی توییتر در قفس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.