جوانان در راس برنامه‌های جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی قرار دارند/ برگزاری هفت کارگاه پیشگیری از اعتیاد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از برگزاری هفت کارگاه پیشگیری از اعتیاد توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،هفت کارگاره پیشگیری اولیه از اعتیاد با مشارکت اعضای جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی  روز سه شنبه با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

سعید رهبر سوره در خصوص برگزاری این کارگاه، گفت: هفت کارگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد با حضور و همراهی جوانان برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه استفاده از پتانسیل بی بدیل جوانان از اولویت‌های کاری جمعیت هلال احمر است، گفت: هدف از برگزاری این دوره انتقال دانش و کسب مهارت در موضوع پیشگیری از اعتیاد با مشارکت جوانان برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، تصریح کرد: این دوره با عنوان ارتقا سلامت جامعه با مشارکت جوانان داوطلب و جامعه محلی با هدف آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

وی، گفت: ارومیه، بوکان، خوی و چالدران از جمله شهرستان‌هایی هستند که این طرح در آنان اجرا می‌شود و بیش از ۲۸۰ شرکت کننده عضو جوانان جدید الورود در نیمه دوم آذر ماه سالجاری در این دوره شرکت میکنند.

رهبرسوره، تاکید کرد: دراین کارگاه‌ها موضوعاتی همچون آشنایی با شایع‌ترین مواد مخدر و عوارض آنها، نقش گروه همسالان در مصرف مواد مخدر، بیماری‌های عفونی مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر، مداخلات متمرکز بر خانواده برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر، مهارت‌های مقابله با فشار روانی و مقاومت در برابر فشار گروه همسالان و مهارت‌های فرزند پروری به اعضای دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر آموزش داده می‌شود.

وی، تعامل همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها را برای پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه ضروری دانسته و تصریح کرد: این طرح بر پایه اثرپذیری جوانان برنامه‌ریزی شده و با توجه به آموزش همسالان مطمئناً اثرگذاری قابل‌قبول و مؤثری در بین جوانان جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.