معاون راهداری قم مطرح کرد؛

آماده سازی ۱۲ راهدارخانه برای اجرای طرح زمستانه در قم

سلیمیان گفت: ۱۲ راهدارخانه شامل ۱۰ راهدارخانه ثابت و ۲ راهدارخانه سیار آماده اجرای طرح زمستانه راهداری در این استان است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اکبر سلیمیان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: اکیپ‌های راهداری در زمستان هر سال برای جلوگیری از مسدود شدن محور‌ها و اجرای عملیات نمک پاشی و برف روبی در محور‌های برف گیر، در راهدارخانه‌های استان مستقر می‌شوند.

وی افزود: طرح زمستانه راهداری از اول دی ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و ۱۳۰ راهدار و ۵۰ نیروی پشتیبان با استقرار در راهدارخانه‌ها در این طرح مشارکت دارند.

سلیمیان گفت: ۱۲ راهدارخانه شامل ۱۰ راهدارخانه ثابت و ۲ راهدارخانه سیار آماده اجرای طرح زمستانه راهداری در این استان است.

سلیمیان با بیان این که بر اساس پیش بینی‌ها امسال پربارش خواهد بود، یادآور شد: از ابتدای آذرماه جاری سه راهدارخانه اصلی شامل فوجرد، راهجرد و شهید سعادتمند آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند و در این راستا پنج هزار تن ماسه و نمک خریداری و در راهدارخانه‌ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: قبل از آغاز عملیات راهداری زمستانی، ماشین آلات به روز و تعمیرات انجام و قطعات مورد نیاز نیز تهیه شده است و امسال ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین از جمله هفت دستگاه گریدر، ۲۵ دستگاه کامیون، ۶ دستگاه بلدوزر، ۱۱ دستگاه لودر، پنج دستگاه نمک پاش مکانیزه و همچنین جرثقیل و تریلی در طرح زمستانه راهداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی، این راهدارخانه‌ها در محور‌های برف گیر از جمله فوجرد، راهجرد، نیزار، سُمبل آباد، کاشان، کهک و سلفچگان مستقر خواهند شد.

۳۵۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد و استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم- گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

انتهای پیام /الف

۱۲ راهدارخانه در قم آماده اجرای طرح زمستانه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار