همه دستگاه‌های مربوطه باید 30 درصد اعتبارات خود را به بازآفرینی شهری دهاقان اختصاص دهند

فرماندار دهاقان در جلسه بازآفرینی شهرستان گفت:همه دستگاه‌های مربوطه باید 30 درصد اعتبارات خود را به بازآفرینی شهری دهاقان اختصاص دهند و با نگاه علمی و توسعه محور به این موضوع داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر قاسمیان شامگاه سه‌شنبه در جلسه بازآفرینی شهرستان دهاقان اظهار کرد: جلسه بازآفرینی شهری به منظور احیای بافت فرسوده شهرستان صورت می‌گیرد که به مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد و از عدم حضور رئیس اداره میراث و گردشگری شهرستان دهاقان در چنین جلسه مهمی ناراضی هستیم و پیگیر این غیبت خواهیم بود.

فرماندار دهاقان با بیان اینکه جلسات ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان به دلایلی دیر برگزار شد، افزود: این جلسه در بسیاری از شهرها برگزار شده اما در شهرستان با تاخیر انجام شده و ما در بحث بازآفرینی شهری عقب هستیم اما باید با همت و جدیت به این موضوع بپردازیم از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی اذعان کرد: بافت‌های فرسوده مورد تاکید مسؤولان کشوری بوده و باید در اولویت قرار گیرد و امیدواریم که با پیگیری استان و شهرداری‌های شهرستان دهاقان خیلی سریع شاهد بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده باشیم زیرا این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد.

قاسمیان عنوان کرد: همه دستگاه‌های مربوطه باید 30 درصد اعتبارات خود را به بازآفرینی شهری دهاقان اختصاص دهند و با نگاه علمی و توسعه محور به این موضوع  داشته باشیم.

فرماندار دهاقان بیان کرد: کار ستاد بازآفرینی ارائه طرح‌های مهم، بهسازی و نوسازی محله‌هایی با بافت فرسوده  در شهرها بوده که توسط مشاورین مربوطه، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری محله‌های هدف مشخص می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازار قدیمی دهاقان به عنوان پایلوت احیا و بازآفرینی می‌شود، گفت: در شهرستان بافت‌های فرسوده مشخص شده و توسط مشاور مربوطه بررسی و بازدید به عمل آمده و در حال حاضر به عنوان پایلوت بازار قدیمی دهاقان احیا و بازآفرینی می‌شود و سپس سایر بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار می‌گیرند.

قاسمیان از اختصاص 30 درصد اعتبارات دستگاه‌های مربوطه به بازآفرینی شهری خبر داد و  تصریح کرد: در آینده اعتبارات ستاد ملی بازآفرینی کشور شامل حال این طرح می‌شود و هم‌چنین بر اساس ماده 59 برنامه 6 توسعه کلیه دستگاه‌ها موظف شدند که 30 درصد از اعتبارات خود را به ستاد بازآفرینی شهری اختصاص دهند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه بازآفرینی شهرستان دهاقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.