ایجاد اشتغال با راه اندازی کارخانه pvc در طبس

زارع‌نیا رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس از ایجاد اشغال با راه اندازی کارخانه pvc از کک در شهرستان طبس خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ زارع‌نیا رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: این کارخانه در زمینه تولید پی وی سی از کک با ظرفیت تولید سالیانه 180 هزار تن در زمینی به وسعت 19 هکتار که مراحل ابتدایی واگذاری زمین و مجوزهای اولیه آن نیز اخذ شده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار این طرح شرکت پترو پردیس پویا است افزود: میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح بالغ بر 9 هزار و 500 میلیارد ریال است که با اجرایی شدن آن زمینه اشتغال 300 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 600 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

زارع نیا توجه به ایجاد صنایع جوار معدنی و جلوگیری از خام فروشی را کلید توسعه منطقه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه این مهم در سند چشم‌انداز توسعه شهرستان به درستی دیده شده است.

زارع‌نیا تصریح کرد: اجرای این طرح در تکمیل زنجیره محصولات مرتبط با زغالسنگ، ایجاد صنایع وابسته به زغالسنگ و همچنین ایجاد ارزش افزوده در منطقه با توجه به مزیت نسبی شهرستان و وجود 76 درصد ذخایر زغالسنگ کشور در شهرستان طبس مؤثر است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس اظهار کرد: رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه صنایع دارای امکان‌سنجی مثبت در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه پی وی سی سومین پلیمر پرمصرف دنیاست و روز به روز به مصرف آن افزوده و کاربردهای متنوعی دارد گفت: مقرون به صرفه بودن تولید پی وی سی از کک و همچنین تکنولوژی متفاوت با کارخانه‌های تولید این محصول در کشور که اکثرا به روش سوسپانسیون است می‌تواند انقلاب صنعتی بزرگی در تولید این محصول و همچنین صنایع مرتبط با زغالسنگ در منطقه داشته باشد.

زارع‌نیا گفت: مصارف عمده پی وی سی در صنایع ساختمان سازی، الکترونیک، حمل و نقل، بسته‌بندی، مصارف پزشکی و کالاهای مصرفی است.

انتهای پیام/ ط آ

جواز تأسیس کارخانه تولید PVC از کک طبس صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار