در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«دوران»؛ برنامه‌ای تلویزیونی با سایت تخصصی علمی - تاریخی

سردبیر برنامه تلویزیونی «دوران» گفت: این برنامه تنها برنامه تخصصی است که با توجه به محدود بودن زمان پخش، یک سایت کاملا تخصصی علمی - تاریخی دارد.

امیرحسین رحیمیان سردبیر برنامه تلویزیونی «دوران»، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص محتوای این برنامه گفت: برنامه «دوران» در سی و هفت قسمت تولید شده که در فصل اول آن به بررسی ۱۰ انقلاب بزرگ جهان می‌پردازیم. در هر قسمت از این برنامه دو پژوهشگر جوان حضور دارند و حاصل مطالعه و پژوهش خودشان را به مخاطبان ارائه می‌دهند. برنامه «دوران» توسط مجید شاه حسینی اجرا می‌شود و تهیه و تولید آن نیز متعلق به شبکه افق است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا امروز برنامه با اقبال خوب مخاطبان مواجه شده است، اظهار کرد: برنامه از قسمت چهارم با نشان دادن انقلاب آمریکا با استقبال خوبی از سمت مخاطبان مواجه شد، چرا که ما در آن برنامه تا تاریخ روز پیش آمدیم. همچنین در قسمت انقلاب کبیر فرانسه باز این رشد مخاطب چشمگیر بود. پیش بینی من این است که براساس همین محتوایی که داریم، ان شاء الله هرچه جلوتر برویم در جلسات بعد، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

تهیه کننده این برنامه با اشاره به اینکه محتوای تکمیل کننده در سایت برنامه «دوران» وجود دارد، بیان کرد: مسئله‌ای که وجود دارد مخاطب یکبار برنامه را در تلویزیون می‌بیند و مابقی آن را به سایت ما رجوع می کند. به جرأت می‌گویم که دو تا سه برابر آن چیزی که روی آنتن ارائه می‌شود، ما محتوا تولید کرده‌ایم؛ ولی چون زمان پخش محدود است، تصمیم گرفتیم مطالب، منابع مکتوب و تصویری را در یک سایت تخصصی قرار دهیم. یعنی گسترده مطالبی که به شکل اجمالی در برنامه گفته می‌شود، در سایت از آن رمزگشایی می‌شود. از این جهت من فکر می‌کنم «دوران» تنها برنامه‌ای است که یک سایت تخصصی دارد و مطالب، منابع، آیتم‌ها و مستندات بیشتری از برنامه را درون خود جای داده است و یک جایگاه علمی دارد.

وی در ادامه درباره تشکیل اتاق فکر برنامه «دوران» گفت: یکی از نکات قابل توجه این برنامه حضور ۵۰ نفر در اتاق فکر آن است. اصولا در برنامه سازی تلویزیونی دو تا پنج نفر همکاری می‌کنند، اما ما در دوران بالای سی نفر هستیم که همه از نسل جدید انقلاب و اهل مطالعه و پژوهش هستند. از این ۵۰ نفر گروه‌های مختلف تشکیل دادیم و هر گروه روی یکی از انقلاب‌های جهان کار کرد و محصول خود را در هر قسمت از برنامه ارائه دادند.

رحیمیان افزود: ما هفته‌ای یک قسمت پخش داریم و طبیعتا قسمت‌هایی که به انقلاب اسلامی می‌رسد از اسفند ماه روی آنتن می‌رود. اما باید توجه کرد که ما در این فصل از برنامه، بررسی سه انقلاب اصلی کبیر فرانسه، اکتبر شوروی و انقلاب اسلامی ایران را در نظر داشته ایم. درباره انقلاب اسلامی همانند انقلاب شوروی و کبیر فرانسه پنج قسمت را اختصاص دادیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمشون گرم
برنامه خیلی پرباریه
مخصوصا سایت دوران که همه منابع مطالعاتی رو اونجا آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
خیلی برنامه خوبیه
آخرین اخبار