پس از ۶ سال؛

قاتل از چوبه دار رها شد

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از رهایی فرد قاتل در شهرستان حمیدیه از چوبه دار خبر داد.

عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سال 1391 در روستاهای شارطاق و حریجه از توابع شهرستان حمیدیه نزاع و درگیری بین 2 طایفه بر سر اراضی کشاورزی رخ داد که در این درگیری یک نفر کشته و چند نفر دیگر مجروح و همچنین چند دستگاه خودرو و منزل تخریب شدند.

وی اظهار داشت: در پی این اتفاق، سال ها 500 هکتار زمین بدون کشت باقی ماند و 25 پرونده در مراجع قضایی اهواز و حمیدیه علیه یکدیگر تشکیل دادند.

زبیدی نیا تصریح کرد: با دخالت رئیس دادگستری حمیدیه مبنی بر مصالحه و جلوگیری از درگیری دوباره بین این 2 طایفه، پرونده برای ایجاد صلح و سازش به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد و با حضور حجت الاسلام تقوی، رئیس دادگستری و اعضاء خدوم و تلاشگر شورای حل اختلاف این شهرستان و طی تشکیل چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان طرفین، نهایتاً بین این 2 طایفه پس از 6 سال صلح و سازش ایجاد و خانواده مقتول با اعلام رضایت و عفو و بخشش خود، قاتل را از چوبه دار رها کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان افزود: خوشبختانه پس از این مصالحه روز بعد کشاورزان اقدام به شخم اراضی کشاورزی برای کاشت محصول نمودند.

انتهای پیام/گ

پرونده قتل به صلح و سازش ختم شد

برچسب ها: قتل ، شورای حل اختلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.