دانفورد: نیرو‌های آمریکایی در آینده نزدیک از سوریه خارج نمی‌شوند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن اعلام کرد نظامیان این کشور در حال حاضر برنامه‌ای برای خروج از سوریه ندارند.

ژنرال دانفورد: نیروهای آمریکا در آینده نزدیک از سوریه خارج نمی شوندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن اعلام کرد این کشور در حال حاضر برنامه ای برای خارج کردن نیروهایش از سوریه ندارد.

ژنرال دانفورد روز گذشته در گفتگو با واشنگتن پست با طرح ادعای حضور تروریست‌ها در شرق سوریه اعلام کرد: بر اساس برآورد ما و به منظور ایجاد ثبات در این مناطق حدود 35 تا 40 هزار نیروهای محلی باید تحت آموزش و تجهیز قرار بگیرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره افزود فرایند ایجاد ثبات در منطقه لازم است تا زمان نامشخصی در شرق سوریه ادامه یابد.

ژنرال آمریکایی تاکید کرد: در زمینه ایجاد ثبات (در شرق سوریه) ما هنوز راه درازی را در پیش داریم. می توانیم بگویم که حضور ما در سوریه در حال حاضر پایدار بوده و می تواند بر اساس شرایط تعدیل شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره شمار نیروهای نظامی عملیات ویژه این کشور که در  حال حاضر در شرق سوریه مستقر هستند، خودداری کرد با این حال تاکید کرد آمریکا در حال حاضر برنامه ای برای خارج کردن نیروهایش ندارد. ژنرال دانفورد در پاسخ به سوال واشنگتن پست درباره اینکه آیا نیروهای نظامی آمریکا در شرق سوریه برای مدت زمان پیش بینی شده در این مناطق باقی خواهند ماند، گفت آنها بزودی این کشور را ترک نخواهند کرد. 

بنا به گزارش واشنگتن پست، این ژنرال ارتش آمریکا در پایان آموزش نیروهای محلی برای ایجاد دوباره دولت محلی را ضروری دانست.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اواخر اکتبر سال 2015 (اوایل آبان) دستور داد 50 نیروی عملیات ویژه آمریکا در نقشی غیرنظامی و مشورتی در شمال سوریه مستقر شوند تا به هماهنگی نیروهای زمینی محلی و اقدامات ائتلاف بی‌المللی کمک کنند. این نخستین استقرار رسمی نیروهای آمریکا در سوریه از زمان تشکیل ائتلاف بین‌المللی محسوب می‌شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، پنتاگون ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار