دبیر اجرایی کنگره:

در بحث پیشگیری به اندازه درمان موفق نبودیم

دبیر اجرایی کنگره گفت:با توجه به آمار‌هایی که گرفته شده است در بحث پیشگیری به اندازه درمان موفق نبوده ایم.

علی حیدری بکاولی متخصص بیماری های  قلب  و عروق و دبیر اجرایی کنگره در گفتگو باخبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، در حاشیه همایش بین المللی قلب ایران و اروپا گفت: آمار هایمان نشان دهنده بالا رفتن مصرف سیگار بالا رفتن اضافه وزن‌ها، افسردگی‌ها است که علت‌های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی دارد و برای پیشگیری باید بر روی همه این‌ها کار کرد تا به مشکلات و بیماری‌ها بر نخوریم.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری تمام نهاد‌ها و افراد جامعه باید کمک رسانی کنند تصریح کرد: مجموعه افرادی که دخیل در فرهنگ و سیاست و آموزش پزشکی هستند باید به شکل هماهنگ برای ارتقا سلامت جامعه نقش خود را ایفا بکنند.

متخصص قلب و دبیر اجرایی کنگره گفت: با اشاره به اینکه افسردگی رابطه مستقیم با بیماری قلبی دارد افزود: امار افسردگی در کشورمان رو به افزایش است و باید با روشی تاثیر گذار در جهت حل این مشکل قدم برداریم.

حیدری بکاولی افزود: شعار‌های زیادی در زمینه رفتار‌های سالم شنیده ایم مانند سیگارنکشیم، ورزش بکنیم این‌ها خوب است، اما دیگر حالت کلیشه‌ای دارد و تاثیر خود را از دست داده است، باید مسائل را از ریشه حل کنیم از دوران کودکی، کودکان باید شاد بودن را در وهله اول بیاموزند، تحرک داشتن و مصرف غذای سالم را یاد بگیرند که این‌ها جز وظایف آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به وظایف رسانه در ارتقاء سلامت جامعه و الگوی زندگی ادامه داد: همچنین در رسانه‌ها باید تبلیغات مواد غذایی مضر کم و کمتر شود تا مصرف این مواد در جامعه کاهش یابد.
 


بروز شدن تکنیک‌های پزشکی ایران


متخصص بیماری های قلب و عروق و دبیر اجرایی کنگره گفت: کنگره بین المللی قلب کمک کرد تا در تکنیک هایمان بروز شویم و وسایل و دستگاه‌های جدید را تجربه کنیم.

 حیدری بکاولی اقزود: تکنیک‌های جدید درمورد درمان عروق بسته به بحث گذاشته شد و این همایش بین المللی قلب باعث شد تا توانایی همکاران ما به نمایش گذاشته شود.

وی اظهار داشت:  فایده این کنگره‌ها افزایش تجربه و دانش همکاران متخصص، در زمینه‌های درمانی بدون صرف هزینه‌های زیاد برای سفر به کشور‌های مختلف است.
 
انتهای پیام//آ.ح
 

نقش موثر رسانه و آموزش در پیشگیری از بیماری های قلبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.