امام جمعه شیراز با تشریح بنیان جنبش‌های دانشجویی، گفت: حرکت دانشجویی ضد استکباری و ضد سلطه است و نمی‌شود با این حرکت، استقلال کشور را زیر سئوال برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز،  به جایگاه علم در آموزه‌های دینی اشاره کرد و گفت: جایگاه دانشجو به عنوان جوینده علم و دانش ارزشمند و قابل تکریم است، زیرا دین مبین اسلام برای علم قداست خاصی قایل است.

وی با گرامیداشت روز دانشجو و اشاره به تاثیرات اجتماعی شهادت جمعی از دانشجویان در این روز در آگاهی بخشی جامعه، افزود: دانشجویان دارای چشم بصیرت هستند و بصیرت جامعه را هم افزایش می‌دهند.

آیت الله دژکام مبنای حرکت دانشجویی را بصیرت دانست و بیان کرد: دانشجویان باید جهت گیری حرکت ملت و کشور را در راستای ارزش‌های علمی و دانشی مشخص کنند.

خطیب جمعه شیراز با تشریح بنیان جنبش‌های دانشجویی یادآور شد: حرکت دانشجویی ضد استکباری و ضد سلطه است و نمی‌شود با این حرکت، استقلال کشور را زیر سئوال برد.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با گرامیداشت ۲۰ آذر سالروز شهادت آیت الله دستغیب با دعوت از عموم مردم برای حضور در مجالس گرامیداشت این شهید محراب گفت: حضور در مراسم گرامیداشت این شهید والامقام وظیفه آحاد جامعه است و نباید فراموش کنیم که برای رسیدن به استقلال و امنیت امروز چه خون‌هایی ریخته شده است.

نماینده، ولی فقیه در فارس با تاکید بر ضرورت اجرای قانون بازنشستگان گفت: هرچند این قانون، قانون خوبی است، اما لازم است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دقت نظر داشته باشند که گاهی در برخی از مشاغل حضور فردی لازم و ضروری است و نباید گذاشت با بازنشستگی اینگونه افراد به کشور آسیبی وارد شود.
انتهای پیام/م

ماهیت جنبش‌های دانشجویی ضد استکبار و سلطه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار