در مسکو انجام شد؛

دیدار هیات دوستی پارلمانی ایران و روسیه با معاون شورای فدراسیون این کشور

هیات دوستی پارلمانی ایران و روسیه در محل شورای فدراسیون روسیهمعاون رئیس این شورا رایزنی کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیات دوستی پارلمانی ایران و روسیه به ریاست رمضان علی سبحانی فر در محل شورای فدراسیون روسیه با الیاس اوماخانوف معاون رئیس این شورا دیدار و همکاری در عرصه‌های مختلف را مورد گفت‌وگو قرار دادند. سبحانی فر در این دیدار که مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه و ایگو ماروزوف، سناتور روس نیز حضور داشتند، با اشاره به موانعی که دشمنان ایران و روسیه برای جلوگیری از گسترش روابط دو کشور ایجاد می‌کنند، گفت: ایران و روسیه به عنوان راهبرد مشترک، همکاری‌های خوبی در منطقه داشته و توانسته‌ایم تهدیدات تروریستی و امنیتی را رفع نماییم.نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت هم افزایی بیشتر در راستای رفع موانع موجود در مسیر گسترش همکاری ها، موضوعاتی همچون استفاده از ارز‌های ملی، تقویت مبادلات تجاری و تقویت مکانیزم‌های مالی را از جمله اقداماتی خواند که نیازمند توجه بیشتر دو کشور است.

وی در ادامه افزود: در مجامع بین المللی و به ویژه در موضوعات منطقه‌ای باید همکاری فعال‌ تر و نزدیک تری داشته باشیم.
سبحانی فر با اشاره به ظرفیت بالای سازمان همکاری شانگ‌های و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خبر داد که لایحه مربوط به همکاری با اتحادیه اقتصادی ارواسیا توسط دولت تهیه شده و به زودی در مجلس طرح خواهد شد. در این ملاقات اوماخانوف نیز با اشاره به وجود چالش‌های مشترک دو کشور بر استفاده از ظرفیت‌ها برای تعمیق بیشتر روابط تاکید کرد.

سبحانی فر از رشد ۲۰ درصدی مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور طی ۸ ماه گذشته خبر داد و خواستار تقویت همکاری‌های استانی بین ایران و روسیه شد.

در این دیدار همچنین رییس کمیسیون دوستی پارلمانی ایران در روسیه بر عزم کشورش در تقویت روابط با ایران در زمینه‌های فرهنگی، مالی، علمی و گردشگری تاکید و همکاری درسازمان‌های منطقه‌ای و مجامع بین المللی را تامین کننده منافع دو کشور دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار