کلاهبرداری میلیاردی باطعمه وام بانکی در شازند

کلاهبردار میلیاردی با طمع وام بانکی پرداخت مردم را در شازند به دام می‌انداخت.

کلاهبرداری میلیاردی باطعمه وام بانکی در شازند به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ فردی که با دادن وعده‌های واهی پرداخت وام از ۱۲ نفر از شهروندان در شهرستان شازند و شهرک مهاجران در حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، در تحقیقات پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد عقیل سلگی فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: در پی وصول شکوائیه‌های متعددی از کلاهبرداری‌های فردی در شهرستان شازند و شهرک مهاجران، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سلگی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، فردی از مدتی قبل با شیوه‌های مختلف اقدام به جلب اعتماد عمومی نموده و بعد از گذشت مدت زمانی، پیشنهاد امکان پرداخت وام بانکی با تسهیلات ویژه به برخی از افراد را مطرح و مبالغی از آنان برای افتتاح حساب اخذ کرده است.

وی اضافه کرد: در تکمیل تحقیقات مشخص شد که این فرد که سابقه کار در یکی از موسسه‌های بانکی را داشته با آشنا بودن به مراحل پرداخت وام، نقشه کلاهبرداری را طرح ریزی و بعد از اخذ رقم‌های بالای پول از شهروندان به بهانه افتتاح حساب، متواری شده است.

تلاش شبانه روزی پلیس برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار میلیاردی در شازند

فرمانده انتظامی شهرستان شازند با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس در شناسایی و دستگیری این فرد ادامه داد: این فرد در مدت زمان کلاهبرداری خود به منظور پیگیری نکردن افراد، پیامک‌هایی ن. هم از سامانه‌های پیامک گروهی برای مالباختگان مبنی بر ثبت درخواست وام آن‌ها و امکان پرداخت وام در چند ماه آینده ارسال می‌کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اسناد و مدارک موجود، فرد دستگیر شده در مراحل بازجویی به کلاهبرداری از ۱۲ نفر از شهروندان شازندی و مهاجرانی به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ سلگی تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده کلاهبردار دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی اعتماد بی جا و بدون شناخت کافی به افراد را یکی از عوامل زمینه ساز اصلی در وقوع این گونه کلاهبرداری‌ها دانست و افزود: کلاهبرداران در بیشتر موارد دارای ظاهری آراسته و شیک پوش، ولخرج و خوش برخورد می‌باشند تا بتوانند از این طریق طعمه خود را به دام بیندازند که لازم است شهروندان در مراجعه با این افراد دقت نظر و هوشیاری لازم را داشته باشند و مراتب مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.