گرانیت خراسان جنوبی مورد توجه آلمانی ها

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت،معدن استان گفت:آلمانی ها برای سرمایه گذاری در معادن سنگ های تزئینی خراسان جنوبی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سالاری معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاران آلمانی که پیش از این خریدار سنگ های تزئینی معادن استان بودند اکنون آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام کرده اند.

وی افزود: به همین منظور نشستی با حضور مسئولان حوزه معدن استان و سرمایه گذاران آلمانی برگزار شد و ابعاد سرمایه گذاری خارجی در بخش های اکتشاف، استخراج، فرآوری و انتقال دانش و تکنولوژی مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری گفت: گرانیت های سبز استان بیش از سایر تولیدات معدنی مورد توجه این سرمایه گذاران قرار گرفته و فرآوری در این حوزه از جمله پیشنهادات آلمانی ها بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: قرار است تا یک ماه آینده سرمایه گذاران آلمانی نظرات و پیشنهادات نهایی خود را برای سرمایه گذاری در معادن سنگ های تزیینی استان ارائه دهند.

وی افزود: خراسان جنوبی با داشتن بیش از 130 معدن سنگ تزیینی از جمله بیش از 80 معدن گرانیت جزء استان های مطرح در حوزه معادن سنگ های تزیینی است.

سالاری گفت: بیشترین معادن گرانیتی استان در شهرستان های نهبندان، سربیشه و درمیان است.

شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: در نشست با آلمانی ها تأکید کردیم در صورتی که سرمایه گذار مشکلی در زمینه انتقال ارز و همچنین شفاف سازی امور مربوطه نداشته باشد حاضر به همکاری و حمایت ویژه از سرمایه گذار در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/غ

خوش درخشیدن گرانیت استان در چشم آلمانی ها

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.