شهرستان سمیرم تا چهار سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ چشمه جوشان داشته است

مدیر آب منطقه‌ای سمیرم گفت:شهرستان سمیرم تا چهار سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ چشمه جوشان داشته که متاسفانه خشکسالی‌های اخیر این آمار را به صورت چشمگیری کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شنتیا زاهدیان مدیر آب منطقه‌ای سمیرم با بیان اینکه تعداد چاه‌های مجاز در این شهرستان یک‌هزار و ۲۰ حلقه است، اظهار کرد: ۷۲۴ حلقه چاه غیرمجاز از سال ۸۵ تا تاکنون شناسایی شده است.

وی افزود: شهرستان سمیرم تا چهار سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ چشمه جوشان داشته که متاسفانه خشکسالی‌های اخیر این آمار را به صورت چشمگیری کاهش داده است.

مدیر آب منطقه‌ای سمیرم با اشاره به مسدود شدن ۵۰۱ حلقه چاه غیرمجاز در پنج سال گذشته خاطرنشان کرد: چشمه‌های جوشان این شهرستان در چهار بخش سمیرم قرار دارند که در مجموع تعداد این چشمه‌ها به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ می‌رسد.

سد دریاچه سمیرم تنها بند آبی درون شهری این شهرستان است که در پی بارش‌های اخیر پر از آب شده که تا چندی قبل خالی از آب بود.

شهرستان سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی(دشت) قبر کیخا، سمیرم، وردشت و کمه جزو حوضه آبریز کارون محسوب شده که دارای ۱۸ هزار هکتار زمین زراعی، ۲۰ هزار هکتار باغ، بیش از ۴۰۰ هزار هکتار عرصه ملی و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و جنگل های طبیعی است.

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.