وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

مهارت افزایی جوانان ضرورت توسعه اشتغال

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: افتتاح مجتمع های آموزشی و حرفه آموزی سبب توسعه ظرفیت‌های خدماتی و تولیدی کشور می شود.

 محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، درمراسم بهره برداری از مجتمع آموزش فنی و حرفه‌ای تدبیر گفت: این مجتمع آموزشی یکی از روش‌های جدید ابداعی دولت در اجرای ماده ۲۷ قانون است که می‌تواند به روش BOLT برخی از طرح‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کند یا برای بهره برداری در وقت معین با سرمایه گذاری بازسازی مجدد آن مجموعه در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و ظرفیتی جدید به ظرفیت‌های خدماتی و تولیدی استان اضافه کند.

شریعتمداری افزود: این مرکز که قبلا متعلق به آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوده با سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده ارائه ۲۰۰ هزار نفر ساعت خدمات آموزشی در حوزه مهارت افزایی است که می‌تواند به حجم مهارت جوانان استان بیافزاید و شرایطی فراهم کند که ایجاد اشتغال در این استان که یکی از نیازمندان اشتغال و دارای قشر جوان تحصیل کرده است با مهارت افزایی شرایط مطلوب ورود به بازار کار فراهم کند.

وی گفت: استان هرمزگان نه تنها نقش منطقه‌ای که ملی و به لحاظ قرارگیری در مجاورت دریا و دسترسی به آبراهه‌های بزرگ جهان نقش بین المللی ایفا می‌کند.

شریعتمداری افزود: طبیعتا در این استان در ادامه مسیر از تنگه هرمز به سمت منطقه شرق منطقه بزرگ توسعه مکران ظرفیت تولید مختلف در این منطقه به طور طبیعی به وجود آورده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صنایع مستقر در استان دارای ظرفیت بسیار خوبی هستند که این ظرفیت‌ها برای استفاده از نیرو‌های بومی و بومی گزینی دچار نقص اساسی است و با وجود نیرو‌های جوان برای مهارت افزایی آنان تلاش کافی صورت نگرفته همه تلاش ما این است که در دوره باقی مانده از دولت تدبیر و امید قدم‌های موثری برداشته و باری را با شرکای اجتماعی خود تقسیم کنیم.

شریعتمداری افزود: با در اختیار قرار دادن مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب قرارداد‌های مطمئن همراه با تعهد در طول یک دوره معین برخی از خدمات قابل ارائه در تربیت کادر فنی و مربی و آموزش جوانان را علاوه بر بخش دولتی به بخش غیر دولتی محول کنیم.

انتهای پیام/ر

تاکید وزیر کار بر افزایش مهارت آموزی جوانان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار