غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حمایت وزارت علوم از برنامه‌های پژوهشی و گسترش اشتغالزایی/ بودجه پارک‌های علم و فناوری افزایش پیدا می‌کند

حمایت وزارت علوم از برنامه‌های پژوهشی و گسترش اشتغالزایی/ بودجه پارک‌های علم و فناوری افزایش پیدا می‌کندوزير علوم گفت: در راستای افزایش اشتغالزایی جوانان برنامه‌های حمایتی وزارت علوم گسترش پیدا می‌کند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به همکاری وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری تحت نظارت معاونت علمی نیستند؛ حوزه معاونت در کنار وزارت علوم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وظیفه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: این نهاد در بخش‌هایی وارد می‌شود که وزارت علوم ورود نداشته است و جزو وظایفش‌ نیست، در واقع ما و معاونت علمی خانواده‌ای هستیم که در یک محیط با یکدیگر کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر اتفاق خوبی که در معاونت علمی و فناوری اتفاق بیفتد سبب خوشحالی همکاران ما در وزارتخانه و هر اتفاق رخ داده در وزارتخانه به خرسندی مسئولان معاونت علمی منجر خواهد شد.

غلامی درباره پارک‌های علم و فناوری، اظهار کرد: این پارک‌ها با نقشی موثر در توسعه اشتغال و کارآفرینی‌ قطعا می‌توانند سبب ایجاد اشتغال مبتنی‌ بر دانش و فناوری شوند و از این رو برای ما بسیار اهمیت دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توجه ویژه به پارک‌های علم و فناوری، گفت: در یک سال گذشته برای توسعه و تقویت پارک‌های علم و فناوری برنامه‌هایی متعدد داشته‌ایم.

پیش برد اهداف کلان پژوهشی هدف وزارت علوم است

وی با اشاره به راه‌های کمک به پارک‌های علم و فناوری، گفت: یکی از برنامه‌های ما برای حمایت از این پارک‌ها، افزایش بودجه به‌منظور پوشش هزینه‌ها و پیش‌برد اهداف کلان بوده است.

غلامی درباره هزینه‌های پارک‌های علم و فناوری، اظهار کرد: این هزینه‌ها نوعا به شکل حمایت از شرکت‌های جدید‌التأسیس جوانان و صاحبان ایده است؛ در این برنامه دفاتر کار در اختیار جوانانی که ایده‌هایی ناب دارند، قرار داده می‌شود و حمایت از آنها به صورت کامل انجام می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هرچه میزان اعتبارات افزایش یابد، عملکرد جوانان بهبود پیدا می‌کند، گفت: اگر حمایت‌ها افزایش یابد، افراد تحت پوشش پارک‌های علم و فناوری بیشتر شده و تعداد بیشتری ایده و فکر جدید حمایت می‌شوند و به سمت تولید و صنعتی شدن پیش می‌روند.

وی ادامه داد: ایده‌های جدید پارک‌های علم و فناوری سبب افزایش اشتغال جوانان و کارآفرینی‌ آنها خواهد شد و به طور کل با پیش‌برد این اهداف در پارک‌های علم و فناوری به دنبال حمایت از جوانان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
پارک علم و فناوری از کی تا حالا باعث افزایش اشتغال شده؟ این پارک ها به طور مستقیم برای تعداد کمی شغل ایجاد میکنند فقط به طور غیرمستقیم با رشد فناوری میتوانند اشتغال زایی کنند.
آخرین اخبار