پاشینیان: ایران یک گذرگاه حیاتی برای ما است

نخست وزیر ارمنستان گفت ایران تنها یک کشور همسایه نیست بلکه یک گذرگاه حیاتی برای ارمنستان است و ارمنستان همچنان روابط تنگاتنگ با ایران را حفظ خواهد کرد.

پاشینیان: ایران یک گذرگاه حیاتی برای ما استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران خارجی در مقر نخست وزیری این کشور، موضوع قره باغ را یک اولویت اعلام کرد و گفت: «ما امیدواریم این مسئله حل و فصل شود و ما از راه حل مسالمت آمیز حمایت کامل می‌کنیم.»

پاشینیان که ائتلاف تحت رهبری او با بیش از هفتاد درصد آرا به پیروزی رسید، گفت: «ما روابط سنتی خوبی با روسیه و شرکای خود را در اتحادیه اروپا داریم و عضو شورای اروپا هستیم.»

وی افزود: «ما تحت تاثیر هیچ یک از آن‌ها قرار نداریم. اما ما قصد عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نداریم.»

پاشینیان در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا روابط با ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه تهران قرار خواهد گرفت، گفت: «ایران تنها یک کشور همسایه نیست. این کشور همچنین یک گذرگاه حیاتی برای ما است. ما روابط تنگاتنگ با ایران را حفظ خواهیم کرد، اما مسئولیت‌ها و تکالیف بین المللی نیز بر عهده ما است. در همین حال اعلام می‌کنم که شرکای بین المللی ما موضع ما را درک خواهند کرد. روابط ما با ایران یک مسئله حیاتی است.»

انتهای پیام/

سخنان نخست وزیر ارمنستان درباره روابط این کشور با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار