مدیرعامل راه‌آهن کشور در همدان:

شرکت‌های راه‌آهن یارانه دریافت می‌کنند

مدیرعامل راه‌آهن کشور گفت: برای تداوم کار خطوط ریلی در کشور رقمی را به عنوان یارانه به شرکت‌های راه‌آهن پرداخت می‌کنیم.

پرداخت يارانه به شرکت‌های راه‌آهنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید محمدزاده، مدیرعامل راه‌آهن کشور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه تشکیل ادارت کل راه‌آهن در کشور براساس طول خطوط، اهمیت و عملکرد و انتظارات از شبکه راه‌آهن شکل می‌گیرد، گفت: خطوط ریلی تهران- همدان- سنندج یکی از پراهمیت‌ترین خطوط راه‌آهن کشور است.

وی افزود: توسعه شبکه راه‌آهن همدان- ملایر یکی از خطوط مهمی است که برای خدمات‌دهی به زوار در مراسم اربعین اهمیت دارد که البته امسال 110 قطار در خطوط ریلی تهران- کرمانشاه خدماتی به زوار اربعین ارائه کردند.

مدیرعامل راه‌آهن کشور با اشاره به اینکه با تکمیل اتصال خطوط ریلی همدان به ملایر زمان مسافت تهران به سمت کرمانشاه دو ساعت کوتاه خواهد شد، ادامه داد: همت شرکت رجا این است که راه‌آهن همدان- ملایر برای خدمات بیشتر به زوار امام حسین(ع) در اسرع وقت به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: سرعت درتکمیل و ساخت قطار همدان ـ تهران  یکی از برنامه های در دست اقدام است همچنین  تامین ناوگان ریلی در این خطوط نیز در حال پیگیری است.

محمدزاده با اشاره به اینکه خوشبختانه با همت جدی در شرکت ساخت، نوسازی خط تهران- همدان به سرانجام رسیده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از ایستگاه تهران- همدان 302 کیلومتر مسیر بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: در مورد ریل‌گذاری مسیر همدان- ملایر نیز در قطعه اول این مسیر 45 کیلومتر در حال انجام و دولت نقدینگی این پروژه را به سرانجام رسانده است.

محمدزاده با بیان اینکه به دلیل تامین نشدن اعتبارات و تحریم ظالمانه علیه کشور تخصیص اعتبار مسیر تهران- همدان- سنندج تاکنون صورت نگرفته است، یادآور شد: در حوزه ریل و راه تاکنون تبعیضی در استان‌های مختلف دیده نشده و برمبنای اولویت کارها در حال پیشرفت است.

مدیرعامل راه‌آهن کشور با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنیم استان‌ها در بودجه استانی رقمی را به عنوان یارانه به شرکت‌های خطوط راه‌آهن بپردازند، ادامه داد: برای تداوم کار خطوط ریلی در کشور باید به صورت جدی به این مساله پرداخته شود.

محمدزاده با بیان اینکه بنا بوده 2 میلیون تن بار در خط ریلی تهران- همدان بار جابجا شود اما این مقدار به 200 هزار تن هم نرسیده است، گفت: می‌توانیم با ایجاد خطوط ریلی بار هزینه زیرساخت‌های پروژه راه آهن همدان- تهران را فراهم کنیم که البته این همت مسوولان استان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه اگر ایستگاه راه‌آهن همدان در جوار ترمینال ساخته شود نعمتی برای مردم همدان خواهد بود، بیان کرد: ساخت ایستگاه راه‌آهن همدان در جای دیگر برای شرکت رجا هیچ جذابیتی ندارد و کسانی که موافق این کار نیستند عملا اعلام می‌کنند که پروژه نیمه‌کاره رها شود.

انتهای پیام/ج



پيشنهاد پرداخت يارانه به شرکت‌های راه‌آهن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.