مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد؛

راه‌اندازی خوشه سنگ نی‌ریز در دستورکار است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از در دستور کار قرار گرفتن راه‌اندازی خوشه سنگ نی‌ریز خبر داد و گفت: این خوشه صنعتی با مشارکت فعالان بخش سنگ و فرآوری سنگ تشکیل خواهد شد.

راه‌اندازی خوشه سنگ نی‌ریز در دستورکار استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس ضمن بازدید از برخی واحد‌های سنگبری و فرآوری سنگ در شهرک صنعتی سنگ نی ریز، گفت: مراحل امکان سنجی این خوشه توسط مشاور در حال اجرا است و پس از پایان مراحل مطالعاتی، در ماه‌های آینده مراحل راه‌اندازی و فعالیت این خوشه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود شهرستان نی ریز در زمینه معادن سنگ تزیینی و نما و نیز فعال بودن شهرک صنعتی سنگ در این شهرستان بعنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه است، گفت: استقرار و فعالیت ۱۴۸ واحد مرتبط با سنگ‌بری و فرآوری سنگ، با اشتغالزایی یک هزار و ۶۵۰ نفر در این شهرک بیانگر اهمیت آن است.

فتوحی ادامه داد: در شهرک صنعتی سنگ نی ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مورد نیاز صنعتگران وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت ها، این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت.

وی، هدف از راه‌اندازی خوشه سنگ را حمایت از فعالان بخش خصوصی در زمینه صادرات، برندسازی، تقویت تولید داخلی و ارتقای کیفیت محصولات اعلام و اضافه کرد: واحد‌های عضو خوشه‌های صنعتی از محل ارتباطات و همکاری‌های مشترک سود کسب می‌کنند و این همکاری، دانش فنی و بهره وری را افزایش داده و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: ایجاد و حمایت از خوشه‌های صنعتی، تقویت کننده و محرک صنایع کوچک و متوسط در عرصه تولید و بازار خواهد بود و اثرات اقتصادی مطلوبی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت
انتهای پیام/م

راه‌اندازی خوشه سنگ نی‌ریز در آینده‌ای نزدیک

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار