حقوق فرهنگیان افزایش خواهد یافت؟

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبه‌بندی توضیحاتی ارائه داد.

حقوق فرهنگیان افزایش خواهد یافت؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از مسائلی که از دیرباز در آموزش و پرورش مورد توجه بوده رتبه‌بندی معلمان است.

وی افزود: به عنوان عضوی از دولت در فراز و فرود‌های بودجه‌ای دولت قرار داشته‌ام و به محدودیت‌های مالی دولت و تهدیداتی که بودجه ما در سال آینده با آن مواجه است اشراف پیدا کرده‌ام. با این حال دولت و شخص رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بوجه اهتمام زیادی دارند تا اعتباری را برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال آینده بگنجانند. از رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه که چنین مسیری را گشودند، قدردانی می‌کنم.


بیشتر بخوانید: معلمان روزانه حداقل چقدر باید حقوق بگیرند؟ 


وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که برای رتبه‌بندی در لایحه بودجه پیشن‌های دولت به مجلس دقیقا ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: چندی پیش لایحه پیشنهادی ما برای اجرای رتبه‌بندی معلمان به دولت ارسال شد، حسب رویه‌ها در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در شش ماده به تصویب رسید و اکنون در نوبت کار هیات دولت قرار دارد و امید است در جلسات آتی بررسی و قبل از نهایی شدن بودجه، مصوب و به مجلس ارسال شود.

بطحائی ادامه داد: در واقع دولت لایحه را به مجلس می‌فرستد و پس از تصویب در مجلس، آیین‌نامه‌ای را تهیه می‌کند و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یکی از جداول بودجه، اعتبار رتبه‌بندی در ردیفی مستقل پیش بینی شده است، درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبه‌بندی گفت: هدف اصلی طرح رتبه‌بندی معلمان افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای شایستگی‌هاست، منتها یکی از آثار اجرای رتبه‌بندی اصلاح نظام پرداخت‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: در طرح رتبه‌بندی معلمان، چهار رتبه و برای احراز هر رتبه معیار‌هایی را تعریف می‌کنیم که بر اساس آن سطح شایستگی معلمان تعیین و متناسب با آن رتبه، افزایش فوق‌العاده شغلی منظور خواهد شد. پس آثار اجرای رتبه‌بندی در گام اول بهبود کیفیت نظام آموزش و پرورش و نیروی انسانی و در گام دوم بهبود نظام پرداخت‌ها برای معلمان خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۳:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۷
کاش بیشتر به فکر معلم ها بودند همسر من با هشت سال سابقه داره یک ملیون هشتصد حقوق میگیره با یک بچه .سر برج هیچی برامون نمیمونه همش قسط و اجاره به خدا همسرم عصبی شده زندگیمون داره منفجر میشه و هیچ کار و کلاس اضافه ای نمیتونیم دخترمونو بفرستیم و همیشه شرمنده بچمون هستیم . حتی ترس یک مهمانی دادن و هزینه هاش داره حالمون خراب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اینکه حقوق معلمان کم است حرفی نیست ولی راه حل اساسی اینست که حقوق و مزایا کلیه اقشار حقوق بگیر ثابت مانند کارمندان، کارگران و بازنشستگان متناسب سازی شود و راه حلش اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق و مزایا در تمامی وزارتخانه ها، ادارات و سازمانهای مختلف کشور است تا بدین طریق شاهد نباشیم که مثلا یک نفر لیسانس یا فوق لیسانس در شرکت نفت یا پتروشیمی یا صنایع فولاد و ذوب آهن جمع دریافتی بین 10 تا 20 میلیون تومانی دارد و شاغلین دیگر وزارتخانه ها بین 2 تا نهایت 5 میلیون تومان؟ این همه تبعیض و نابرابری بین شاغلین و بازنشستگان یک کشور واقعا فاجعه است
-
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
افزایش حقوق فرهنگیان
باز هم بوق و کرنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
هروزیری آمدورفت باکلی وعده های تکراری دوران وزارت راطی کرد ..

دراعتصابات محدودوپراکنده گذشته معلوم شدکمترین دریافتیهادراین وزارتخانه توام باتبعیضهانسبت به برخی وزارتخانه هادارددرصورتیکه این وزارت بمنزله دروازه ورودبه علم وتعلیم وتعلم وتربیت وکارخانه آدمسازی ونیروهای دیگروزارتخانه هابرای آینده هرکشوریست بویژه کشوراسلامی-انقلابی ماکه بناداردبابرنامه های توسعه اش به مراتب ترقی وجهان اولی نایل شود.خیلی بویژه ایام نزدیک هفته معلم تجلیل کلامی میشودامااجرایی؟!رتبه جدیدچه؟24/9/97
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۲:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دولتیان ومجلسیان می خواهندبرای قشرفرهنگی کاری انجام دهندفقط به زمان نیازدارند ،لطفاتااطلاع ثانوی صبورباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
بعد دوباره یه حداقل دریافتی تعریف می کنن وبه این ترتیب حقوق یه نفر با سابقه بیشتر در حد ده دوازده سال و با مدرک تحصیلی بالاتر با فرد دیگه ای که سابقه اش ومدزکش پایینتره اختلافی در حدود ده بیست هزار تومن میشه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
سلام عنوان تیتر شمااز وقوع افزایش خبر می دهد در حالی که هنوز قراره در قبال رتبه بندی افزایشی صورت بگیرد که در اجرایش هزاران حرف و حدیث وجود دارد و...
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۰:۴۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
جوری میگه دقیقا 2000 میلیارد انگار خبریه. اگه این میزان بودجه از پیجو خم ادارات کل جان سالم به در ببره و صرف مثلا افزایش شایستگیها نشه و مستقیما بیاد روی حقوق ها بنظرتون چقدر افزایش رو شاهد خواهیم بود؟؟؟ برای هر فرهنگی در ماه 166 هزار تومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
در کشوری که حقوق یک بازیگر ویک فوتبالیست ویک پزشک از معلم بالاتر باشد فاتحه آن کشور خوانده است
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۳:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
به خاطر بلند نظریتان به شما تبریک می گویم
آخرین اخبار