درخواست اتحادیه اروپا از ترکیه برای خودداری از اقدام نظامی یکجانبه در سوریه

فدریکا موگرینی در بیانیه‌ای درباره عملیات نظامی احتمالی ترکیه در شمال شرقی سوریه ابراز نگرانی کرد.

درخواست اتحادیه اروپا از ترکیه برای خودداری از اقدام نظامی یکجانبه در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات درباره عملیات نظامی احتمالی ترکیه در شمال شرقی سوریه مایه نگرانی است.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: ما در هدف پایان دادن به خشونت، شکست دادن تروریسم و ترویج ثبات در سوریه و کل منطقه سهیم هستیم. بنابراین ما از مقامات ترکیه انتظار داریم از هر گونه اقدام یکجانبه که ممکن است تلاش های ائتلاف ضد داعش را تضعیف کند یا باعث بی ثباتی بیشتر در سوریه شود، خودداری کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد این کشور ظرف چند روز عملیات جدیدی در سوریه علیه شبه نظامیان کرد گروه موسوم به یگان های مدافع خلق (ی پ گ) انجام خواهد داد. این گروه مورد حمایت واشنگتن است، اما آنکارا آن را به عنوان سازمانی تروریستی قلمداد می کند.

پنتاگون نیز روز چهارشنبه هشدار داد هر گونه اقدام نظامی یکجانبه در شمال سوریه «غیرقابل قبول» خواهد بود.

موگرینی با اعلام این که ترکیه «یک بازیگر به شدت مهم در این بحران و در منطقه» است، افزود: «در حالی که جنگ با داعش وارد مراحل نهایی خود می شود، همه طرف ها باید در جهت اطمینان خاطر درباره شکست قریب الوقوع این (گروه) کار کنند».

به رغم این که ترکیه و آمریکا متحدان یکدیگر در ناتو هستند ولی روابطشان در سال های اخیر متشنج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار