روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره معاهده "آی ان اف" به سازمان ملل ارائه داد

روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد موسوم به "آی ان اف" به سازمان ملل ارائه داد.

روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره معاهده به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نقل از سی ان ان، روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد موسوم به "آی ان اف" (INF) به سازمان ملل ارائه داد.

این تصمیم پس از آن صورت گرفته که آمریکا چندی قبل از این پیمان که در آخرین روز‌های جنگ سرد منعقد شده بود خارج شد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، پیرو خروج یکجانبه آمریکا از این پیمان، گامی که در این توافق پیش بینی نشده بود وضعیت و آینده این پیمان را به مخاطره انداخته است.

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در ادامه این بیانیه متذکر شده کنار رفتن از این پیمان به طور جدی بر عاری سازی جهان از تسلیحات کشتار جمعی و مکانیزم‌های کنترل سلاح اثر منفی می‌گذارد و روسیه از آمریکا می‌خواهد در این پیمان بماند.

فئودور استرژینوفسکی، سخنگوی نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل گفت:: برای همین منظور روسیه در تاریخ ۱۴ دسامبر در پیش نویس قطعنامه‌ای برای حفظ این پیمان – پیمان آی ان اف – که به سازمان ملل تقدیم شد از همه طرف‌ها می‌خواهد به تعهدات خود در چارچوب این پیمان متعهد بمانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه اکتبر با ایراد این سخن که روس‌ها سال هاست از این پیمان تخطی کرده اند تصمیم به خروج از پیمان آی ان اف گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار