رئیس تیم پیوند ریه بیمارستان امام رضا(ع):

انجام ۲عمل پیوند ریه در بیمارستان امام رضا(ع)/نیازمند حمایت و مشارکت خیران هستیم

انجام ۲عمل پیوند ریه در بیمارستان امام رضا(ع)/نیازمند حمایت و مشارکت خیران هستیمرئیس تیم پیوند ریه بیمارستان امام رضا(ع) گفت: عمل پیونده ریه پیچیده و هزینه بر است و برای انجام آن نیازمند حمایت‌های بیشتر هستیم.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، رضا باقری رئیس تیم پیوند ریه بیمارستان امام رضا(ع) صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از میان ۳۵ بیمار مرگ مغزی دارای شرایط اهدای ریه که گروه خونی مناسب را داشتند تنها دو ریه قابل پیوند به دست آمد.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که عمل پیوند ریه را در این بیمارستان افزایش دهیم که تحقق این مهم مستلزم حمایت بیشتر و مشارکت خیران است؛ دانشگاه علوم پزشکی با توجه به مشکلات مالی و به دلیل هزینه بالای پیوند ریه به تنهایی نتواند از عهده حمایت‌های کامل از این نوع عمل برآید.

رئیس تیم پیوند ریه بیمارستان امام رضا(ع) گفت: اگر اعضای بیمار مرگ مغزی در همان ۲۴ ساعت اول اهدا شود می‌تواند از تمامی اعضای پیوندی از جمله دو ریه، قلب، دو کلیه، کبد، پانکراس، روده و قرنیه فرد استفاده کرد، اما بعد از سه الی چهار روز تنها ارگانی که امکان پیوند را دارد کلیه‌ها و در نهایت کبد است.

باقری افزود: پیوند ریه عمل جراحی بزرگ و پیچیده‌ای بوده و ممکن است عوارض متعدد در حین یا بعد از عمل ایجاد شود علاوه بر این عوارض با توجه به دریافت دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی که برای جلوگیری از پس زدن یا دفع پیوند داده می‌شود، عفونت‌های مختلف باکتریایی، ویروسی و قارچی ممکن است در فرد به وجود بیاید.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

پیوند ریه عمل جراحی بزرگ و پیچیده‌ای است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.