نصب ۱۲ دوربین ثبت تخلف در محور‌های خراسان شمالی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۲ دوربین ثبت تخلف با هدف ارتقای ایمنی سفر و کاهش حوادث ترافیکی در محور‌های خراسان شمالی نصب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از نصب ۱۲ دوربین ثبت تخلف ، ۴۵ دستگاه تردد شمار و ایجاد سامانه‌های هوشمند در جاده‌ها با هدف ارتقای ایمنی سفر و کاهش حوادث ترافیکی خبر داد.

وی افزود: دوربین‌های ثبت تخلفات در مسیر‌های دارای شرایط آب و هوایی بد و گردنه‌ها نصب شدند تا وضعیت ناگوار ترافیک و جاده‌ها را به اداره راهداری مخابره کنند.

بدیعی مقدم عامل بیش از ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای را انسانی دانست و گفت: باید برای ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی تلاش بیشتری کرد.

وی همچنین از خدمات رسانی ۲۲گروه راهداری در طرح زمستانه در ۲۱ نقطه حادثه‌خیز خراسان شمالی مستقر می‌شوند و تا ۲۲ اسفند به رانندگان و مسافران خبر داد و گفت: ۶ هزار کیلومتر راه در استان داریم که از آن ۴ هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی و باقی آن راه‌های اصلی هستند و همچنین بالا بودن مسیر‌های روستایی و کوهستانی بودن راه‌ها، خراسان شمالی را متمایز از دیگر استان‌های کشور کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: در راستای محور‌های اصلی و فرعی حدود ۴۷۰ کیلومتر محور اصلی داریم که ۹۰ درصد این محور‌ها را روکش‌های آسفالت مجدد انجام دادیم   و همچنین ۱۷۳ کیلومتر از این مسیر‌ها بزرگراه هستند که در استان به بهره برداری رسیدند.
وی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان دارای آسفالت می‌باشند که در این خصوص روستا‌هایی که دارای بیشترین خانوار هستند در اولویت قرار دارند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اجرایی شدن باند دوم بجنورد به سمت جنگل گلستان افزود: تلاش‌های زیادی در راستای تکمیل این باند انجام گرفته که حدود ۶۶ کیلیومتر از آن قابل استفاده می‌باشد و باقی مانده آن حدود ۷۰ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر انتهایی آن پیشرفت فیزیکی خوبی ندارد.

وی افزود: در سال جاری ۷ کیلومتر به دو بانده شدن این مسیر اضافه شد و همچنین ۱۲ کیلیومتر دیگر از این مسیر آسفالت شده که به محض تکمیل نهایی به این مسیر اضافه می‌شود.

بدیعی مقدم در خصوص تجهیزات و امکانات راهداری استان اظهارکرد: هدف‌گذاری در خرید و تجهیزات، نگاه به امور زیر بنایی و بسترسازی دقیق است و تاکنون حدود ۲۵ سوله راهداری در استان ایجاد کرده‌ایم که به لحاظ مقاومت و استحکام ارزش بسیار بالایی دارند.

وی افزود: تعداد نمک پاش‌های ثابت و سیار استان ۴۷ دستگاه، ماشین‌آلات سنگین ۱۰۵ دستگاه و نیمه سنگین ۱۸ دستگاه می‌باشند. همچنین ۶۱ دستگاه گشت راهداری مستمر با استعداد ۳۳۰ نفر از پرسنل اقدامات را انجام خواهند داد.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: تعداد ۱۵۷ دستگاه اتوبوس در استان داریم که بیشترین تردد آن‌ها در مسیر تهران کرج و مشهد انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ۴ هزار کامیون در سطح استان وجود دارد که سالانه میزان ۳ میلیون تن بار را جابجا می‌کنند. همچنین در مرحله اول توزیع لاستیک‌ها توانستیم به هر یک از کامیون‌داران یک جفت لاستیک بدهیم که این کار را در مرحله دوم توزیع لاستیک آسان‌تر کرده است.

انتهای پیام / ب

استقرار ۲۲ اکیپ راهداری در محور‌های خراسان شمالی

برچسب ها: راهداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.