در همایش "صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه یک سرنوشت"

کمال خرازی:ثبات غرب آسیا از راه نظامی امکان پذیر نیست/هیچ کدام از قدرت های منطقه توان و هژمونی لازم را ندارند

کمال خرازی:ثبات غرب آسیا از راه نظامی امکان پذیر نیست/هیچ کدام از قدرت های منطقه توان و هژمونی لازم را ندارندرئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: حضور ایران به برقراری ثبات در سوریه کمک کرده و تهران آماده همکاری با کشور‌های منطقه است.


به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در همایش صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه یک سرنوشت برگزار شده در روز دوشنبه ۲۶ آذر ماه، اظهار کرد: این همایش  درواقع پیش درآمدی برای کنفرانس اصلی دی ماه بوده و قرار است در آن به بررسی شرایط منطقه غرب آسیا بپردازیم.

وی ادامه داد: باتوجه به تحولاتی که در عراق و یمن شاهد بودیم می توان گفت که حضور ایران به شکل‌های مختلف به ایجاد ثبات در این مناطق  منتهی شده و علاوه بر آن کمکی به حکومت مردمی دمشق بوده است و در حقبقت ما ثابت کردیم که در برابر بی ثباتی ساکت نبوده و مقابل بی ثباتی ایستادگی خواهیم کرد.


رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: پس از برخی کارشکنی ها در رابطه با  سوریه، لبنان و یمن که با شکست مواجه شد حال میبینیم که تمام دولت‌هایی که با سوریه مخالف بودند در حال برگزاری مجدد رابطه با سوریه و اسد هستند، از جمله مقامات سودان که با اسد دیدار کردند و این‌ امر نشان می دهد یعنی ما در ثبات منطقه موثر  بودیم و از بی ثباتی جلوگیری کردیم.

 خرازی با بیان اینکه جبهه مقاومت پیروزی های بسیاری داشته است، گفت:هیچ کدام از قدرت های منطقه توان و هژمونی لازم را ندارن، اما ما قدرت‌های زیادی داریم.


وی ادامه داد: برخی با ایجاد ایران هراسی می گویند ایران می خواهد بر منطقه تسلط داشته باشه، آنها تلاش می کنند جنگ روانی به راه بیاندازند.

خرازی اضافه کرد: به نظر می‌رسد ما نتوانستیم از پیروزی هایی که در جبهه‌های نبرد داشته ایم در صحنه سیاسی به خوبی استفاده کنیم و در این زمینه نیاز به تحرک سیاسی و طرح های سیاسی جدی تر داریم.


رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ما دستمان خالی نیست گفت: آقای دوویلپن نخست وزیر سابق فرانسه در دیداری که با وی داشتم گفت شما تحرک کافی ندارید در حالی که دستتان پر است. اگر ما بخواهیم در ثبات سازی منطقه تاثیر گذار باشیم باید فعالیت های خود را افزایش دهیم و طرح هایی داشته باشیم که آن ها را تبلیغ و از موقعیت کشور که در میدان نبرد به دست آمده بهره برداری لازم را بکنیم.

وی بابیان اینکه همه اذعان دارند که جمهوری اسلامی با ثبات ترین کشور در این منطقه پر تلاطم است، خاطرنشان کرد: این امنیت که به برکت حضور رزمندگان اسلام در اطراف ایران و نیروهای امنیتی در داخل کشور ایجاد شده سرمایه بسیار با ارزشی است. امروز هر کس وارد ایران می‌شود اذعان می‌کند که امنیتی که در ایران هست در بسیاری از کشورها نیست.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی تتاکید کرد: حکومت ما برخاسته از اراده مردم است و حکومتی نیست که بر مردم تحمیل شده باشد و مردم ما با رای و انتخابات جمهوری اسلامی را پذیرفتند و هر سال در یک انتخابات شرکت می کند.

خرازی ادامه داد: ما آماده ایم با همه حکومت ها اعم از این که برخاسته از اراده مردم باشند و یا طایفه ای و سنتی در جهت صلح و امنیت همکاری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، سیاست خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار