وزیر صنعت:

افزایش قیمت خودرو از سه ماه پیش ابلاغ شده است

رحمانی گفت: تصمیم بر افزایش پنج درصدی قیمت خودرو از سه ماه گذشته با هدف متعادل سازی قیمت خودرو و کاهش فاصله قیمت میان بازار آزاد و کارخانه گرفته شد.

افزایش قیمت خودرو از سه ما پیش ابلاغ شده استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جمع خبرنگاران با شاره به قیمت خودرو اظهار کرد: تصمیم برای افزایش پنج درصدی قیمت خودرو از سه ماه گذشته با هدف متعادل سازی قیمت خودرو و کاهش فاصله قیمت میان بازار آزاد و کارخانه  گرفته شد.

وزیر صنعت بیان کرد: ابلاغیه متعادل سازی قیمت خودرو نیاز به بررسی وضعیت خودروسازان و آنالیز سازمان حمایت است که این روند در دست بررسی است.

به گفته وی؛ جلسه امروز حول تعهد خودروسازان به خودرو‌های پیش فروش و افزایش تیراژ تولید خودرو صورت گرفت.

رحمانی در مورد افزایش قیمت خودرو بیان کرد: در صورت افزایش پنج درصدی قیمت خودرو نیاز است کارگروهی با حضور رسانه‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت تشکیل شود.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام زمینه اشتغال ۲۷۰ هزار نفر را فراهم می‌کند

 وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در دوره جدید مهم‌ترین برنامه وزارت صمت حمایت از کالای ایرانی و  اشتغال با محوریت حفظ وضع موجود است.

رحمانی افزود: در شرایط جدید و بویژه ماه‌های اخیر که در هجمه اخیر قرار گرفته‌ایم و دشمن درصدد ضربه زدن به تولید کشور است، باید با حمایت از تولید نقشه آنها را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز وزارت صنعت برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در خصوص خودرو و حمایت از کالای ایرانی برگزار شد که می‌توان به نتایج آن در دراز مدت امیدوار بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: صنعت و معدن جزء بخش‌های با پتانسیل بالا هستند که به اذعان کارشناسان به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند و رویکرد جدید وزارت صمت سرمایه گذاری در جهت استفاده از منابع معدنی است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های بین المللی می‌توان با سرمایه گذاری در حوزه معدن و تکمیل پروژه‌های این حوزه بخش زیادی از سرمایه‌های در گردش که باعث عدم توازن در نظام ارزی و خودرویی شده است را کنترل کرد.

رحمانی تصریح کرد: رویکرد جدید وزارت صنعت پیگیری زنجیره فلزات مانند فولاد، آلومینیوم و مس است که در ابتدای دولت یازدهم ۱۲۰ میلیون تن زنجیره فولاد تولید داشتیم که خوشبتانه اکنون تولید ۲۰۵ میلیون تن را رد کردیم و توازن مناسبی ایجاد شده است.

به گفته وی؛ طبق آمار گمرک میزان خام فروشی کاهش یافته و وزرات صمت تأکید ویژه‌ای برای تکمیل حوزه زنجیره فلزات دارد که راهکار مناسبی برای عبور از تحریم‌ها است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما برای دسترسی به معادن نیازمند زیرساخت‌هایی ارتباطی هستیم و اقداماتی با وزارت راه و شهرسازی برای انطباق وزارت صنعت و راه و شهرسازی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از معضلات کشور تأخیر در افتتاح پروژه‌هاست و وزارت صنعت در تلاش است با استفاده از مدیران باتجربه که کارنامه موفقی در این حوزه دارند شرایط را برای تسریع این موصوع فراهم کنند.

رحمانی تصریح کرد: برنامه‌هایی در حوزه خودرو، پوشاک، تولید و معدن با استفاده از استارت آپ‌های صورت می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تفاوت ما با کشور کره جنوبی تنها در حرکت بدون برنامه است، منابع ما کم نیست و نیاز به برنامه ریزی و مطالعات پیش از شروع حرکت است.

به گفته وی؛ مشکل اصلی در بخش معدن کاهش اکتشافات جدید است و باید اقداماتی در جهت آن صورت گیرد.

رحمانی بیان کرد: وزارت صنعت ۱۰ پروژه در دست اجرا دارد و در تلاشیم با هموپوشانی از موازی‌کاری با سایر سازمان‌ها جلوگیری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت آمادگی واگذاری اختیارات برای تسریع در انجام کار‌ها به استان‌ها و انجمن‌ها را دارد.

وی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام که ۶۰ درصد آن کامل شده است می‌تواند زمینه اشتغال ۲۷۰ هزار نفر را فراهم کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: با توجه به آنکه در زمینه تولید لاستیک سنگین با کمبود تولید مواجه هستیم و همواره واردات صورت می‌گیرد در تلاش هستیم با افتتاح کارخانه لاستیک سازی زمینه کاهش واردات را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، خودروسازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار