معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

رشته‌های فنی و حرفه‌ای بازنگری می‌شوند/ بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموختگان جذب بازار کار شده‌اند

زنگنه گفت: دبیرخانه شورای عالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دنبال بازنگری تمام دروس و رشته‌هایی است که در آموزش عالی وجود دارند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دنبال تربیت نیرو‌هایی با پنجه کارآمد/ رشته‌های فنی و حرفه‌ای بازنگری می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا زنگنه معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری این دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: رسالت این دانشگاه با تمام دانشگاه‌های دیگر کشور متفاوت است و به دنبال تربیت نیروی با مهارت و کارآفرین حرکت می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره اشتغال فارغ‌التحصیلان اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای سریعا جذب بازار کار می‌شوند و اکنون بیش از 70 درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه درحال کار هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار کارآمد است گفت: این دانشگاه بزرگترین جامعه مهارتی در کشور است و در حال حاضر 150 هزار نفر در 173 مرکز فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

برنامه های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هفته پژوهش

زنگنه با اشاره به هفته پژوهش و برنامه های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: هفته پژوهش در تمام مراکز فنی و حرفه‌ای با شعار پژوهش های کاربردی برای تولید ملی برگزار شد و از نفرات برگزیده هر واحد استانی تقدیر به‌عمل آمد.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: دهم دی ماه مراسمی به‌صورت کشوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و از پژوهشگران تقدیر خواهیم کرد.

وی با اشاره به طرح‌های پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: حدود 427 طرح پژوهشی در دانشگاه وجود دارد و 5 پژوهش‌گر برتر از میان آنها انتخاب می‌شوند.

انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با سازمان پدافند غیر‌عامل

زنگنه با اشاره به تفاهم نامه جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه ای میان دانشگاه و سازمان پدافند غیرعامل منعقد شد که بر اساس آن نیروهای مهارتی و کارآمد از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سازمان پدافند غیر عامل تربیت می‌شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره جشنواره کسب و‌‌کارهای دانش‌بنیان گفت: این جشنواره با محوریت تربیت بدنی و با حضور کسب و کار‌های دانش‌بنیان در واحد پاکدشت برگزار می‌شود.

تربیت نیروی مهارت محور؛ رسالت دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای

وی با بیان اینکه رسالت این دانشگاه تربیت نیروی مهارت محور است گفت: نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری از جاماندگان کنکور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پذیرش شده اند اما باید بدانیم که فرهنگ‌سازی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید صورت بگیرد چرا که بخشی عمده از جامعه امروزه به دنبال رشته های پزشکی و مهندسی هستند در صورتی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای افراد با پنجه های کارآمد را به جامعه تحویل می‌دهد.

زنگنه درباره تعداد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه گفت: حدود 3 هزار و 700 نفر از فارغ‌التحصیلان ما در مقاطع بالاتر بهترین دانشگاه‌ها پذیرفته شده اند و تاکید دانشگاه فنی و حرفه ای پژوهش های کاربردی است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای درباره سقف حمایت‌های دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: حمایت‌های پژوهشی هر سال تغییر می‌کنند اما حمایت‌های ما همواره وجود دارد.

وی با با اشاره به اهمیت حضور فارغ التحصیلان کارآمد در کشور گفت: از هدفمان فاصله داریم و به همین دلیل است که در ادارات کشور دوره‌های ضمن خدمت برگزار می شود تا مهارت محوری بیش از قبل افزایش پیدا کند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای درباره رشته های مهارتی این دانشگاه اظهار کرد: ۱۶۰ رشته در این دانشگاه آموزش داده می شوند و دبیرخانه شورای عالی آموزشهای فنی و حرفه ای به دنبال بازنگری تمام دروس و رشته هایی است که در آموزش عالی وجود دارند.

وی با بیان اینکه با سازمان بنادر و دریانوردی هم تفاهم نامه ای به امضا رسیده است گفت: این تفاهم نامه به منظور جذب فارغ التحصیلان به بازار کار است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای درباره طرح و اختراعات این دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر ۶۹ طرح در این دانشگاه به ثبت رسیده و ۱۳ مورد آن مربوط به استان گیلان بوده است و تمامی زیرساخت‌ها برای پژوهشگران و مبتکران وجود دارد‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار