نخستین بار در کشور؛

تولید دستگاه قطره شمار پرتابل سرم در مهاباد

دستگاه قطره شمار پرتابل سرم به همت محققان مهابادی نمونه سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مرزنگی، مدیر عامل شرکت و طراح این دستگاه گفت: در بیشتر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های کشور میزان دوز دارویی بیماران حائز اهمیت است، اما به دلیل قیمت بالای پمپ‌های هوشمند، بسیاری از بیمارستان‌ها با کمبود این پمپ‌ها مواجه هستند.

داریوش آقا رشی مدیرفنی هم گفت: این دستگاه که حدود یک سال و نیم بر روی طراحی مدار آن کار و تاکنون دو نمونه از این دستگاه تولید شده است، در نمونه دوم آن امکان قطع قطره سرم بصورت اتوماتیک وجود دارد که این امکان در نمونه‌های خارجی وجود ندارد.

چالاک، سرپرستار بیمارستان امام خمینی مهاباد نیز گفت: این دستگاه که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی کاربرد دارد، میزان دوز لازم داروی تجویز شده را به بیماران خاص از جمله بیماران قلبی و یا نوزادان بصورت اتوماتیک می‌دهد.

شمس برهان، مسئول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد هم گفت: این دستگاه در سازمان مرکزی فن بازار تجهیزات پزشکی کشور به عنوان پنج طرح برتر کشوری معرفی شد.

رامیار سیروانی، مدیرفروش و بازاریابی گفت: برابرآمار سازمان تجهیزات پزشکی کشور سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هزینه بابت واردات این دستگاه صورت می‌گیرد، که این شرکت تلاش می‌کند با تولید انبوه این دستگاه علاوه بر خروج ارز از کشور، با فروش آن به کشور‌های همسایه سبب سودآوری و ارزآوری به کشور نیز باشد.

منبع خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

انتهای پیام/ج

تولید دستگاه قطره شمار پرتابل سرم درمهاباد برای اولین بار در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.