وزیر صمت:

واردات با ارز صادراتی بدون اولویت‌بندی مجاز است/صادرکنندگان برای حل مشکل ارزی به وزارت صمت مراجعه کنند

رحمانی گفت:صادرکنندگانی که برای دریافت ارز حاصل از صادرات با مشکل مواجه اند می توانند به این وزارت صمت مراجعه کنند.

واردات با ارز صادراتی بدون اولویت‌بندی مجاز است/صادرکنندگان برای حل مشکل ارزی به وزارت صمت مراجعه کنندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی با اشاره به ارز حاصل از صادرات اظهار کرد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات کالاهایی که در اولویت اول ارزی نیز قرار ندارند، امکان پذیر است و بحث اولویت بندی مطرح نیست.

وزیر صمت افزود: صادرکنندگان می تواند از ارز حاصل از صادرات خود استفاده کنند و حتی می توانند ارز را برای واردات شخص دیگری اختصاص دهند.

وی ابراز کرد: صادرکننده ای که اقدام به صادرات کالایی قابل ورود از سوی وزارت صمت کند، در صورت ثبت سفارس می تواند ارز حاصل از صادراتش را مورد استفاده قرار دهد.

به گفته وی؛ صادرکنندگانی که برای دریافت ارز حاصل از صادرات خود با مشکل مواجه هستند می توانند به این وزارت خانه مراجعه کنند.

رحمانی گفت: اولویت بندی برای استفاده از ارز حاصل از صادرات وجود ندارد مگر اینکه این کالا در ردیف کالاهای ممنوع باشد.

ورود سازمان حمایت به بحث گرانی مرغ /قیمت مصوب  10800 تومان

وزیر صنعت در خصوص گرانی مرغ به دلیل عدم دسترسی به نهاده‌ها است، گفت: وزارت جهاد صفر تا صد این موضوع را در کنترل دارد و دولت هم ارز 4200 تومانی برای واردات این نهاده‌ها می‌دهد و دائما هم واحدهای تولیدی در کنترل وزارت جهاد است. 

رحمانی در مورد افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: قبلا کارگروه تنظیم بازار به این موضوع ورود پیدا کرده است و قیمت مصوب مرغ را اعلام کرده  و وزارت جهاد کشاورزی تعهد کرده که مرغ را به قیمت مصوب 10 هزار و 800 تومان و به وفور عرضه کند.

وی گفت: با توجه به نوسانات قیمت مرغ در روزهای اخیر قرار است وزارت جهاد کشاورزی  و سازمان حمایت دلایل این افزایش قیمت را پیگیری کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار