رئیس اداره بهزیستی آمل از بهره مندی ۴۷۴ نفراز آزمایش ژنیتکی دراین شهرستان خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کبری اسفندیاری رئیس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه کسانی که ازدواج فامیلی، سابقه سقط مکرر جنین، سابقه داشتن معلول در خانواده دارند می‌توانند از مشاورژه و آزمایش ژنتیک بهره برده و به مراکز مراجعه کنند، گفت: خانواده‌های بالا دو معلول نیز در این طرح شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها پس از بررسی و مشاوره برای آزمایش ژنتیک فرستاده می‌شوند، افزود:در صورت وجود موارد مشکوک تذکرات لازم به خانواده‌ها در صورت بارداری داده می‌شوند.

وی خواستار جدی شدن مشاوره و آزمایش ژنتیک توسط زوجین و خانواده‌ها شد و خاطرنشان کرد: آزمایش ژنتیک در راستای پیشگیری از معلولیت فرزند است.

اسفندیاری با بیان اینکه تمامی معلولین و خانواده‌های ان‌ها پس از بررسی ژنتیکی به مرحله غربالگری و پس از ان در صورت لزوم به دیگر مراحل هدایت می‌شوند، گفت: مشاوره اولیه با پزشک متخصص رایگان است که در صورت مشکوک بودن به آزمایشگاه ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۳۸ نفر در امل از مشاوره و ازمایش ژنتیک بهره بردند، تاکیدکرد: در ۹ ماهه اخیر ۴۷۹ نفر از مشاوره و آزمایش ژنتیک در آمل بهره بردند.

اسفندیاری در پایان گفت: ۴ هزار و ۲۰۶ معلول متاهل و یک هزار و ۶۹۰ معلول مجرد تحت پوشش بهزیستی آمل هستند.

انتهای پیام/ک


گسترش آزمایش‌های ژنتیکی در امل

برچسب ها: وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.