رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی:

حمایت از بازی‌سازان مانع خروج سرمایه مالی و انسانی می‌شود

حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه صنعت بازی‌های رایانه‌ای دارای جنبه‌های تولیدی و فرهنگی و فصل مشترک هنر، صنعت و فرهنگ است، دولت را ملزم به حمایت از بازی‌سازی دانست.

حمایت از بازی‌سازان مانع خروج سرمایه مالی و انسانی می‌شودبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا فولادگر با تاکید بر لزوم استفاده از امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات، دنیای الکترونیک و به دنبال آن افزایش توان فناوری های نو، تاکید کرد: از آنجا که صنعت بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خروج سرمایه‌های کشور، فرهنگ بومی و دینی را ترویج کند، باید دولت حمایت از این صنعت و تلاشگران این عرصه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از تمامی بازی‌سازان اعم از فعالیت‌های فردی و همچنین گسترده‌تر در قالب گروهی و شرکتی، حمایت شود و این حمایتها می تواند از طریق اعطای تسهیلات و برداشتن موانع تولید و بهبود فضای کسب و کارهای نوپا و جدید باشد.

مجلس ردیف بودجه خاصی برای بازی های رایانه ای اختصاص دهد

این نماینده مجلس دهم، وظیفه دولت برای زمینه سازی حمایت از بازی سازان را مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: دولت باید با شیوه های مختلف همچون اعطای تسهیلات ارزان‌تر از تسهیلات بانکی حمایت کند به عنوان مثال اگر به همه تسهیلات 14 یا 18 درصدی داده می شود به بازی سازان تسهیلاتی با سود کمتر بدهند.

فولادگر با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی هم حمایت‌های لازم را از بازی‌سازان و تلاش‌گران این صنعت خواهد کرد، گفت: تلاش می‌کنیم ردیفی در بودجه برای کارهای تولیدی بازی‌سازی اختصاص یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار