سرپرست استانداری فارس:

پژوهش‌ها و تحقیقات نباید در قفسه‌ها خاک بخورد بلکه باید کاربردی باشد

پژوهش‌ها کاربردی شود

سرپرست استانداری فارس گفت: تحقیقات و پژوهش ها نباید در قفسه‌ها خاک بخورد بلکه باید کاربردی باشد و به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحمانی سرپرست استانداری فارس در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان فارس با بیان اینکه بر اساس آمار موجود سالیانه تعداد قابل توجهی پایان نامه و رساله دکتری در دوره‌های تحصیلات تکمیلی توسط اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام می‌شود، اظهار کرد: آنچه مهم است اینکه تحقیقات و پژوهش ها نباید در قفسه‌ها خاک بخورد بلکه باید کاربردی باشد و به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه سوق داده و در امر تحقیقات هدفمندسازی شود.

وی افزود: پژوهش‌ها چه به صورت عام یا خاص کاربردی، می‌توانند راهکار‌های علمی و عملی را متناسب با نیاز‌های جامعه در اختیار مسئولان قرار دهند تا با بکارگیری مناسب این راهکار‌های علمی و عملی، تصمیمات منطقی برای حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این رسالت بر عهده روسای دانشگاه ها، اساتید، محققان و پژوهشگران است.

سرپرست استانداری فارس اضافه کرد: در شرایط کنونی در استان فارس بیشترین مشکلات در بخش آب است و تاکنون تبعات زیست محیطی زیادی داشته است و تحقیقات باید در این خصوص راهکار ارائه دهد.

رحمانی بیان کرد: اقتصاد کشور زمانی می‌تواند به حرکت در آید که سرمایه گذاری، تولید و اشتغال بتواند در جهت مثبت خود اتفاق افتد و شروع آن از تحقیقات و سرمایه گذاری‌هایی است که در حوزه پژوهش بتوانیم انجام دهیم.

انتهای پیام/چ

صحبت های سرپرست استانداری فارس در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار