گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور در کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور در کرمان برای بازنگری و استفاده‌ی درست از شیوه‌های بهره برداری از مراتع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: با توجه به نقشی که دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در اصلاح، احیا، توسعه و استفاده بهینه مراتع دارد، باید جایگاهش ارتقا و در بعضی قوانین و مقررات امور مرتع و مرتعداری باید، بازنگری شود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که ما نمی‌توانیم در اقلیم تغییری به وجود بیاوریم، باید در چارچوب مدیریت سازگار با اقلیم، برنامه ریزی و تصمیم گیری اتخاد کنیم.

رجبی زاده افزود: باید روی شیوه‌ها و الگو‌های جدید، سرمایه گذاری و در رویکردمان به مرتع، یک بازنگری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این دو سه دهه، عوامل متعددی در تخریب مراتع نقش داشته اند که همه عوامل را به خوبی شناخته ایم و باید تلاش کنیم این عوامل بیش از این باعث تخریب مرانع نشوند.

رجبی زاده گفت: فعالیت‌ها و عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع، مانند کار‌های سازه‌ای، شاید نمود نداشته باشند، ولی نقش بسزا و پایداری در مراتع دارند.

گفتنی است: گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور به مدت دو روز در حال برگزاریست و مباحثی از قبیل: اقتصادی کردن طرح‌های مرتع داری و تدوین سند راهبردی مدیریت استراتژیک مراتع کشور، در کارگاه‌های اختصاصی روسای مراتع منطقه یک کشور، به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ی

آغاز فعالیت‌ها و عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار