سرکنسول افغانستان در مشهد:

روند صدور پاسپورت الکترونیک متوقف نمی شود/ برنامه خروج و مراجعت مهاجرین بدون ابطال مدارک در مشهد اجرائی نشده است

سرکنسول افغانستان در مشهد ضمن تاکید بر ادامه کار کارمندان بخش تثبیت هویت گفت: برنامه خروج و مراجعت مهاجرین بدون ابطال مدارک در تهران اجرائی شده اما در مشهد عملیاتی نشده است.

 

روند صدور پاسپورت الکترونیک متوقف نمی شود/ خروج و مراجعت مهاجرین بدون ابطال مدارک در مشهد اجرائی نشده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید نورالله راغی»، سرکنسول افغانستان در مشهد اعلام کرد که کارمندان بخش تائید تذکره و تثبیت هویت که پیشتر به کابل فراخوانده شده بودند به کار خود ادامه خواهند داد.

وی اظهار داشت: در نشستی که با حضور ریاست اجرایی و مسئولان وزارت خارجه و امور مهاجرین در کابل برگزار شد، بودجه ای برای رفع مشکلات اداری مهاجرین اختصاص داده شده و بر این اساس، وزارت امور خارجه افغانستان تصمیم خود را اعلام کرده و نامه ای هم به نمایندگی های دولت افغانستان در ایران رسیده که کارمندان بخش ثبت احوال نفوس و تثبیت هویت در این نمایندگی ها مانند گذشته به کار خود ادامه دهند.

سرکنسول افغانستان در مشهد افزود: با توجه به تعداد زیاد مهاجرین نیاز به کارمندان بیشتری در این بخش است تا پاسخگویی بیشتری به روند اداری مهاجرین به وجود بیاید؛ لذا احتمالا تیم جدیدی نیز اعزام خواهد شد تا مشکلات مهاجرین کمتر شود.

به گفته وی، در حال حاضر روزانه حدود هفت هزار نفر متقاضی تائید تذکره و تثبیت هویت هستند اما امکان پاسخگویی به بیش از 500 نفر وجود ندارد.

راغی با اشاره به برنامه خروج و مراجعت مهاجرین دارای کارت بدون ابطال مدارک گفت: این توافق در تهران عملی شده اما در مشهد هنوز عملی نشده است، اما بر اساس توافقات صورت گرفته، دفترچه ای از طرف ادارات مربوطه جمهوری اسلامی ایران برای مهاجرین صادر می شود که مهر خروجی و دخولی به ایران در آن درج می شود، یک سند هم نمایندگی های دولت افغانستان صادر می کنند که دخولی و خروجی از افغانستان در آن درج خواهد شد.

سرکنسول افغانستان در مشهد تاکید کرد: آمادگی صدور این سند در نمایندگی های دولت افغانستان وجود دارد و هر زمانی که دفترچه مربوطه از سوی جانب ایرانی صادر شود این سند هم در دسترس است، اما هنوز کار صدور دفترچه برای مهاجرین متقاضی خروج و مراجعت آغاز نشده و ما از مسئولین مربوطه در اداره اتباع و مهاجرین خارجی در مشهد تقاضا کرده ایم که رایزنی های لازم را انجام دهند تا بخشنامه مورد نظر از تهران برایشان فرستاده شود و این برنامه را راه اندازی کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.