وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شفافیت در زمینه نظام حمایت از آگهی ها کافی نیست/مدیران رسانه ها خودشان همکارانشان را بیمه کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شفافیت در زمینه نظام حمایت از آگهی ها وجود دارد اما کافی نیست، گفت: باید دستورالعمل ها، مجوزها و نظارت ها در اتاق شیشه ای دیده شود
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب رسانه در ارومیه گفت:برای جبران بودجه کم فرهنگی دنبال دو مسیر هستیم، اول اینکه بخش خصوصی را در فعالیت‌های هنری فعال کنیم ودوم اینکه در بخش دولتی وخصوصی هم افزایی فراهم آوریم.
 
وی با بیان اینکه رسانه ها مکمل حرکت دولت و حاکمیت هستند،گفت: مدیران رسانه ها خودشان باید همکارانشان را بیمه کنند و وزارتخانه هم با تمام قدرت حمایت می کنند.

 صالحی با تاکید بر اینکه با فعال سازی موسسات و بخش خصوصی حوزه در صدد پر خلا کردن بودجه فرهنگی وزارتخانه هستیم، گفت: با فقدان نظام رسانه ای درونی گرفتار یک خلا هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کاهش بودجه یارانه مطبوعات در دو سال اخیر به صورت منظم و در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت شد، افزود: تاکنون ۲۰ هزار تن کاغذ برای حل مشکلات کاغذ در سطح کشور توزیع شده است

صالحی اضافه کرد: در کل سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان و امسال تاکنون ۲۵ میلیارد تومان یارانه نشریات در سطح کشور توزیع و پرداخت شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شفافیت در زمینه نظام حمایت از آگهی ها وجود دارد اما کافی نیست، گفت: باید دستورالعمل ها، مجوزها و نظارت ها در اتاق شیشه ای دیده شود تا در نتیجه برطرف شدن سوءتفاهم ها، نقدپذیری افزایش پیدا کند.

صالحی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام قدرت در صدد حل مشکلات و چالش های این حوزه گام بر می دارد به طوری که در چند سال اخیر و به رغم کمبود اعتبارات تلاش کرده آنها را به حداقل برساند.

وی گفت: رسانه مکمل دولت و رکن چهارم دموکراسی است و امیدواریم مشکلات خبرنگاران با مسئولان از طریق تعامل مسئولان با رسانه ها، رعایت اخلاق و قانون های حرفه ای توسط اهالی رسانه و در چهارچوب گفتگو حل شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد درباه مشکلات کاغذ

 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.