لامبورگینی هیبریدی، بزرگ‌ترین سنت‌شکنی تاریخ این شرکت

لامبورگینی قرار است تا سال ۲۰۲۰ برای مدل اونتادور از یک پیشرانه کمکی برقی در کنار موتور بنزینی ۱۲ سیلندر قبلی استفاده کند.

لامبورگینی هیبریدی، بزرگ‌ترین سنت‌شکنی تاریخ این شرکتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، لامبورگینی به عنوان یک سوپر‌اسپرت‌ساز مطرح ایتالیایی بیش از نیم قرن است که به تولید خودرو‌های اسپرت عموما ۱۲ سیلندر می‌پردازد. شهرت این شرکت ایتالیایی به مدل‌های میورا، کونتاش و دیابلو باز‌می‌گردد که همگی در زمان مدیریت این شرکت توسط فروچیو لامبورگینی (موسس لامبورگینی) تولید شده‌اند. ۱۰ سال پس از مرگ فروچیو، شرکت آئودی سهام لامبورگینی را که آن زمان روبه ورشکستگی بود خریداری کرد. خودرو‌هایی همچون مورسیه‌لاگو و گالاردو از اولین محصولات همکاری آئودی با لامبورگینی بودند که موفقیت بزرگی را نصیب شرکت کردند.

از بدو تولد لامبورگینی تا بعد از ادغام شدن با آئودی، این اسپرت‌ساز ایتالیایی به استفاده از موتور‌های نیرومند ۱۲ و (در مدل‌هایی ۱۰) سیلندر مشهور است. لامبورگینی از جمله شرکت‌هایی است که همواره بر خط قرمز‌های خود پافشاری نموده تا در حد توان بتواند رویه شرکت را حفظ کند؛ خط قرمزی که به ساخت سوپر‌اسپرت دو نفره با موتور تنفس‌طبیعی محدود می‌شود. با این اوصاف فشار سرمایه‌گذار اصلی یعنی آئودی، گاهی فراتر از پافشاری لامبورگینی بود و در طول دوران همکاری این دو شرکت، لامبورگینی به ناچار راضی به تولید اولین شاسی‌بلند تولید انبوه خود یعنی "اوروس" مشد. این درحالی است که "استفان وینلکلمن" مدیر وقت لامبورگینی، چند سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود هیچ‌وقت به ساخت خودروی چهار‌نفره تن نخواهیم داد.

لامبورگینی هیبریدی، بزرگ‌ترین سنت‌شکنی تاریخ این شرکت

حال در اواخر دهه دوم از قرن حاضر، زمانی که بسیاری از سوپر‌اسپرت‌ها از سیستم توربوشارژ، پیشرانه هیبریدی و یا تمام الکتریکی بهره می‌برند لامبورگینی همچنان دو پیشرانه ۱۲ و ۱۰ سیلندر تنفس‌طبیعی خود را در محصولاتش استفاده می‎کند.

حال منبعی آگاه اعلام کرده که احتمال استفاده از یک موتور برقی کمکی در گران‌قیمت‌ترین خودروی تولید انبوه لامبورگینی یعنی اونتادور وجود دارد. با این وجود در صورت صحت این اخبار، لامبورگینی اونتادور با بهره‌گیری از همان پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل تنفس‌طبیعی در عقب خودرو و یک یا چند موتور برقی در جلو به توانی بیش از ۹۰۰ اسب‌بخار و مصرف سوختی کمتر از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دست می‌یابد.

از سوی دیگر استفاده از موتور الکتریکی به همراه باتری در خودرو موجب افزایش بسیار زیاد وزن می‌شود. احتمال می‌‎رود در صورت استفاده از موتور برقی در جلو، تمام نیروی این موتور‌ها به چرخ‌های جلو منتقل ‎شود و نیازی به انتقال نیروی موتور از عقب به جلو نیست. با این تفاسیر با حذف اتصال دیفرانسیل به چرخ‌های جلو، ممکن است این اضافه‌وزن جبران شود. حال باید منتظر ماند و دید فشار‌های بین‌المللی و زیست‌محیطی، لامبورگینی را مجبور به سازگاری می‌کند یا خیر.


بیشتر بخوانید: هدف لامبورگینی از تولید اتومبیل‌های شاسی‌بلند چیست؟ +تصاویر


انتهای پیام/

احتمال تولید لامبورگینی هیبریدی تا سال ۲۰۲۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار