رئیس سازمان فضای سبز شهرداری شیراز:

تهیه آیین نامه ویژه برای تنبیه و تشویق پیمانکاران در شهرداری شیراز

آیین نامه ویژه برای تنبیه و تشویق پیمانکاران در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش میرزاوند رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در نشست خبری از تهیه آیین نامه ویژه برای تنبیه و تشویق پیمانکاران و همچینن اخطار کارفرمایان طرف قرارداد با این سازمان خبر داد و هدف از اجرای این مهم را به حداقل رساندن سلیقه محوری و بهره‌مندی حداکثری از قانونمندی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای نظارت بر حسن انجام قرارداد با پیمانکاران یک دستورالعمل تهیه شده است، گفت: در این راستا قرارداد‌های پیمانکاران با سازمان فضای سبز شیراز الکترونیکی و هوشمند می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترش، نگهداری، بهینه سازی و بهسازی فضای سبز در مدیریت شهری جزء بخش‌های انفکاک ناپذیر است، گفت: فضای سبز شهری ضمن اینکه یک شادابی به شهر اضافه می‌کند آلودگی‌ها را جذب و در سلامت و ادامه حیات ضروری است.

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری شیراز افزود: از دیرباز حفظ و کاشت درخت و توسعه فضای سبز جزء کار‌ها و امور عام ث‌المنفعه‌ای بوده که ایرانیان نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

میرزاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح پلاک کوبی درختان، بیان کرد: برای رسیدن به یک عدد دقیق در شاخص فضای سبز شهری شیراز نیاز به اطلاعات صحیح از میزان فضای سبز شهری داریم که در این راستا تمام درختان معابر و باغ‌های خصوصی سطح شهر پلاک کوبی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طرح پلاک کوبی برای هر یک درخت بیش از ٢٨ آیتم اطلاعات ثبت می‌شود، عنوان کرد: این اطلاعات ما را در تامین میزان آب، هرس، مبارزه با آفات و بیماریها، بهسازی و... یاری خواهد کرد.

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری شیراز یادآور شد: پلاک کوبی درختان موجب ارتقای نظارت و نگهداری فضای سبز خواهد شد.

میرزاوند اظهار کرد: بدون حضور، همکاری و مشارکت مردم هیچ اقدام، بخشنامه و دستورالعملی نمی‌تواند به اهداف اصلی خود برسد.

وی اعلام کرد که از امروز گشت‌های حفاظت فضای سبز ویژه رونمایی خواهد شد که شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ١٣٧ تعرض و تخریب فضای سبز را گزارش دهند.

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری شیراز در بخش دیگری خود به محوطه سازی و طرح سنگی در مقبره خواجوی کرمانی هم اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این سازه سنگی حائز کسی مقام بین‌المللی شده است.

میرزاوند عنوان کرد: سال آینده با همکاری معاونت فرهنگی و اداره‌کل روابط عمومی شهرداری شیراز سالروز خواجوی کرمانی سال آینده برگزار خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد که برای تشویق شهروندان برای استفاده از طراوات‌های زمستانه نیز طرح جمعه‌های سبز شهروندان شیرازی از ٢٢ بهمن اجرایی و براساس این طرح ورودی تمام پارک‌ها و باغ‌های تاریخی تحت نظر شهرداری شیراز رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ی

ورودی تمام پارک‌ها و باغ‌های تاریخی تحت نظر شهرداری شیراز رایگان خواهد بود

برچسب ها: شهرداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار