عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشریح کرد؛

شایع‌ترین عوامل ناتوانی‌های جسمی/ نقش فضای مجازی در پیشگیری از بیماری‌های اسکلتی عضلانی

سلمان روغنی گفت: یک بیماری از دلایل شایع ناتوانی‌های جسمی است که شامل بیماری‌های از قبیل آرتروز و کمر درد می‌شود.

شایع‌ترین عوامل ناتوانی‌های جسمی/ نقش فضای مجازی در پیشگیری از بیماری‌های اسکلتی عضلانیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سلمان روغنی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و فوق‌تخصص ستون فقرات در حاشیه بیست و دومین سمینار طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران اظهار کرد: با حمایت وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی غربالگری ناتوانی‌های اسکلتی عضلانی مدنظر قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اجرای طرح غربالگری نا توانی‌های اسکلتی عضلانی گفت: در راستای اجرای این طرح آموزش پیشگیری از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در فضای مجازی مجاز صورت می‌گیرد.

‎وی افزود: یکی از دلایل شایع ناتوانی‌های جسمی بیماری‌های اسکلت عضلانی است که شامل بیماری‌های مختلفی همچون آرتروز، تنگی کانال نخاعی، استئوپروز، کمردرد و ... است و با مداخله زودرس می‌توان به این بیماران کمک چشمگیری کرد.

‎عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این برنامه جهت اطلاع‌رسانی عمومی راه‌اندازی شده و تلاش کردیم از ظرفیت فضای مجازی مجاز در این زمینه بهره‌مند شویم و باید‌ها و نباید‌ها را در این زمینه ارائه داده و باور‌های درست و غلط را نشان دهیم تا بتوانیم در پیشگیری اولیه از این بیماری‌ها موفق عمل کنیم.

اهداف  اجرای طرح غربالگری نا توانی‌های اسکلتی عضلانی

سلمان روغنی تصریح کرد: اجرای این برنامه در جهت کاهش بار بیماری‌ها، کاهش ناتوانی‌های جسمی در سن بالا و کاهش هزینه‌های بیماران و سازمان‌های بیمه‌گر است و بنابراین با بهره‌مندی از این ظرفیت می‌توان به نتایج و موفقیت‌های زیادی دست یابیم.

وی بیان کرد: در گام نخست با زبان ساده این اطلاع‌رسانی را از طریق اینستاگرام تحت عنوان ستون فقرات، مفاصل و عضلات ‎را برای مردم انجام می‌دهیم و این مسئله تحت ‎حمایت علمی مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی انجام گرفته است.

‎این استاد دانشگاه گفت: مطالب ارائه شده در فضای مجازی کاملاً مبنای علمی داشته، توسط اساتید دانشگاه به زبان ساده نوشته می‌شود و سعی می‌کنیم باور‌های درست را جایگزین باور‌های غلط کرده و همزمان از سردرگمی بیماران در زمینه درمان بکاهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار