اصفهان میزبان برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی حیدری مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان  درباره اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان اظهار داشت: سال گذشته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر، به منظور توسعه صنعت سینما در اصفهان طرحی را به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ارائه کرد و دفتر تخصصی سینمای این سازمان نیز که در حال حاضر متولی سینما در شهرداری است ، شرح مقدمه ای شامل اهداف موردنظر شورای شهر و پیشنهادهای دفتر تخصصی سینما در این راستا تهیه کرد.

وی به برگزاری جلساتی با اعضای شورای شهر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان به عنوان نخستین گام برای توسعه این صنعت مطرح شد که با هدف شناسایی ظرفیت‌های سینمایی در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده از تجربیات پیشکسوتان در کنار سایر اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، 29 بهمن تا سوم اسفندماه را زمان احتمالی برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

وی درباره برگزاری نشست «پیچینگ» در خلال نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان تصریح کرد: با این چالش جدی مواجه بودیم که آیا سینمای اصفهان آن‌قدر قوی هست که دارای صنعت باشد یا خیر و آیا برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به رشد صنعت سینمای اصفهان کمک کند؟ به همین دلیل برای بالا بردن وجهه علمی نمایشگاه تصمیم گرفتیم بخش‌های جنبی که اهمیت‌شان کمتر از خود نمایشگاه نیست و حتی شاید بیشتر هم باشد، در نظر بگیریم.

حیدری چاپ ویژه‌نامه با موضوع صنعت سینما در سایر کشورها مانند آمریکا، هند، ترکیه و غیره و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از جمله این اقدامات دانست و بیان کرد: سینما اگر درست هدایت شود می‌تواند به صنعتی پول‌ساز تبدیل شود و اصفهان با توجه به میزبانی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌تواند از این ظرفیت بهره ببرد لذا برگزاری گپ‌های سینمایی و میزگردهایی درباره سریال‌سازی با حضور افرادی خبره چون حسن فتحی که تجربه خوبی در سریال‌سازی برای تلویزیون و شبکه خانگی دارند ، نیز در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: از دو سال پیش به فکر برگزاری جلسات پیچینگ بودیم که نمایشگاه صنعت سینما بهترین فرصت برای اجرای آن است. پیچینگ یعنی نقل شفاهی و اینکه یک فیلم‌ساز چطور بتواند ایده فیلم خود را در زمانی کوتاه برای سرمایه‌گذاران بازگو کند تا آنها را به سرمایه‌گذاری جذب کند. پیچینگ شیوه متداول جذب سرمایه بخش خصوصی در تمام دنیا است.

مدیر دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه علاقه مندان برای ارسال آثار خود تا 15 بهمن ماه فرصت دارد ، افزود : از میان این آثار 10 اثر برگزیده انتخاب می‌شود و پس از برگزاری یک کارگاه آموزشی دو روزه پیچینگ با حضور محمد گذرآبادی در روزهای 29 و 30 بهمن ماه، این آثار اول اسفندماه در جلسه پیچینگ با حضور سرمایه‌گذاران ثانویه ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری حوزه هنری استان اصفهان برای اجرای طرح پیچینگ در حوزه فیلم کوتاه افزود: تلاش کردیم موضوعات پیچینگ متناسب با استان و شهر اصفهان باشد.

وی به همکاری سیتی‌سنتر اصفهان در برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم حمایت اتاق بازرگانی، شرکت فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، دفاتر تولید و بخش خصوصی را نیز جلب کنیم تا برنامه‌ای در خور شأن سینمای اصفهان برگزار شود.

حیدری با بیان اینکه برگزاری این رویداد برآیند فکر شورایی متشکل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، شورای شهر و دیگران است ، تصریح کرد : برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نه تنها برای سینما بلکه برای سایر محصولات هنری نیز لازم است. در این زمینه ادعای بدون اشتباه بودن نداریم، از پیشنهادها استقبال می‌کنیم و امیدوارم نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با کمک سایرین و اهل فن به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/م

فراخوان ارسال آثار به نخستین نمایشگاه صنعت سینما در اصفهان تا 15 بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار