مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

فسخ قرارداد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی فارس/طرح توسعه شهرک صنعتی سنگ خرمبید در دستورکار/لزوم رفع موانع اجرای طرح‌های عمرانی در ناحیه صنعتی جدید خرمبید

فسخ قرارداد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی فارس/طرح توسعه شهرک صنعتی سنگ خرمبید در دستورکار/لزوم رفع موانع اجرای طرح‌های عمرانی در ناحیه صنعتی جدید خرمبیدمدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: قرارداد‌های راکد سال ۱۳۹۲ و قبل از آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فسخ می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه رفع مشکلات شهرک صنعتی خرمبید گفت: قرارداد‌های راکد سال ۹۲ و قبل ازدر تمامسی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آن که تاکنون نسبت به عملیات ساخت و ساز اقدام نکرده اند فسخ و اراضی موجود در اختیارسرمایه گذاران واقعی قرارمی گیرد.

وی افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک صنعتی خرمبید و درخواست‌های متقاضیان برای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی، فسخ قرارداد‌های راکد در حال انجام است و با برگزاری جلسات هیأت حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس این موضوع به صورت جدی انجام خواهد شد.

فتوحی از اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی استقبال کرد و گفت: در صورت موافقت صاحبان اراضی کشاورزی همجوار این شهرک صنعتی، آماده مشارکت با آن‌ها در اجرای طرح توسعه هستیم.

وی در ادامه بر رفع مشکل صدور اسناد تفکیکی ۱۶ هکتار از این شهرک تاکید کرد و خواستار همکاری اداره‌های منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط بمنظور حل مشکل فعالان صنعتی شد.

فتوحی در ادامه با اشاره به استقرار بیش از ۱۰۰ واحد فراوری سنگ درشهرک صنعتی تخصصی سنگ خرمبید برحمایت از این واحد‌ها تاکیدکردو گفت: احیاو بازتعریف فعالیت‌های خوشه وکنسرسیوم صادراتی سنگ در دستورکار این شرکت قرارگرفته است و موارد توسط مشاور ذیصلاح در حال اجرا است.

فتوحی افزود: باتوجه به ظرفیت‌های موجود در بخش معدنی شهرستان و وجود معادن بی نظیر و منحصر بفرد سنگ و نیز بستر مناسبی که در این شهرک صنعتی برای فعالیت واحد‌های فراوری سنگ ایجاد شده است، حمایت‌های نرم افزاری از فعالان صنعت سنگ درقالب کنسرسیوم صادراتی و خوشه سنگ، در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر جلوگیری ازخام فروشی و تولید محصول با ارزش افزوده بالا انجام خواهدشد.

وی برگزاری تور‌های صنعتی و نمایشگاهی داخلی و خارجی، حمایت از واحد‌های صنعتی برای صادرات، کمک به بازاریابی و فروش، ارائه آموزش‌های رایگان به واحد‌های صنعتی درحوزه‌های مدیریت، منابع انسانی، صادرات، امور بیمه و مالیات وسرفصل‌هایی که برای ارتقای فعالیت آن‌ها موثر باشد را از برنامه‌هایی اعلام کرد که برای فعالان صنعتی اجرایی خواهدشد.

فتوحی در ادامه باتاکید بر لزوم انجام طرح‌های مطالعه بازار درکشور‌های جدید هدف صادرات گفت:در این زمینه نیز حمایت خواهد شد تا گستره صادرات فراورده‌های سنگ افزایش یابد.

وی با اشاره به افتتاح پاویون اختصاصی خوشه‌های صادراتی کشور در چین گفت:شرایطی فراهم خواهدشد تا شاخص‌ترین محصولات فراوری شده خوشه سنگ در این پاویون ارائه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه خوشه سنگ شمال با محوریت صنایع سنگ خرمبید باید بستر مناسبی برای رشد و ارتقای واحد‌های مرتبط با فرآوری سنگ ایجاد کند اظهار داشت:در طرح احیا و بازتعریف برنامه‌های این خوشه صنعتی اهدافی نظیردستیابی به ارتقای بازار و افزایش کمی و کیفی محصولات فرآوری‌شده و نیز ارتقای فناوری واحد‌های فرآوری سنگ، در برنامه قراردارد.

فتوحی همچنین با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی جدید در خرمبید گفت:ایجاد این ناحیه صنعتی با هدف بسترسازی برای استقرارسرمایه گذاران جدید در دستورکار قرارگرفته که در صورت رفع برخی از مشکلات اجرای پروژه‌های عمرانی و برطرف شدن مشکل معارضین محلی درطرح‌هایی نظیر حفر چاه آب آشامیدنی، عملیات آماده سازی این ناحیه صنعتی نیز شتاب خواهدگرفت.

وی با اشاره به عضویت ۱۲۵ واحد فراوری سنگ در خوشه صنعتی سنگ شمال، افزود: فعالیت واحد‌های فراوری سنگ در این خوشه سبب هم افزایی و شبکه سازی و ارتقای توان آن‌ها در عرصه بازار‌های داخلی و خارجی خواهدشد.
انتهای پیام/م

فسخ قرارداد‌های راکد در نواحی صنعتی فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.