عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بعید می دانم طرح خرید خدمات آموزشی در مجلس رای بیاورد/ واگذاری مدارس دولتی ممنوع است

احمدی لاشکی گفت: با توجه به قوانین موجود و شرایط فعلی بعید می دانم طرح خرید خدمات آموزشی در مجلس رای بیاورد.

بعید می دانم طرح خرید خدمات آموزشی در مجلس رای بیاورد/ واگذاری مدارس دولتی ممنوع استبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تا ثریا با موضوع خصوصی سازی در آموزش و پرورش و بررسی چالش‌های درباره اظهارات رئیس جمهور حول مسائل آموزش و پرورش اظهار کرد: صحبت‌های رئیس جمهوری در این مورد خوب نبود و درست نیست که بگوییم پول بیت المال برای دانش آموزان هزینه می‌شود چراکه بیت المال برای دانش‌آموزان استفاده خواهد شد همچنین صحبت‌های مبنی بر این بود که ۱۳ میلیون دانش‌آموز هر کدام ۴ میلیون تومان هزینه دارند که اگر این مبالغ را در هم ضرب کنیم بودجه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که این اعداد و ارقام متناسب با بودجه سال گذشته آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: در طرح خرید خدمات آموزشی وزارت خانه ۳۳۹ هزار دانش آموز را تحت حمایت قرار داده است و سرانه هر دانش آموز یک میلیون و ۶۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

آموزش و پرورش  باید رایگان باشد

احمدی لاشکی با اشاره به  ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد:  واگذاری مدارس دولتی ممنوع است به همین جهت موضوعات کوچک شدن ادارات تا پایان برنامه ششم به استثنای مدارس دولتی مورد توجه قرار گرفته است و همواره باید آموزش و پرورش رایگان باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه درباره جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش تمهیداتی اندیشیده شده است و بر این اساس جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش تهران از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام خواهد شد؛  علاوه بر آن در تبصره ۲۱ لایحه بودجه تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ درصد دانش آموزان در طرح خرید خدمات آموزشی مورد توجه است که این موضوع مغایر با برنامه ششم توسعه ارزیابی می‌شود.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: خیلی بعید می‌دانم با وجود شرایط فعلی طرح خرید خدمات آموزشی در مجلس رای بیاورد چرا که قرار نیست به هر قیمتی تربیت دانش‌آموزان را انجام دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به حادثه آتش سوزی مدرسه غیر دولتی زاهدان اشاره کرده و گفت: به خانواده این چهار دانش آموز تسلیت می‌گویم و باید به نظارت در این مدارس توجه کنید که چرا در مدرسه غیردولتی حتی یک کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن آتش نبود.

احمدی لاشکی درباره وضعیت بودجه آموزش و پرورش و سهم آن از بودجه عمومی بیان کرد: امسال بودجه به صورت ۲ سقفی در نظر گرفته شده است که سقف اول ۴۰۷ هزار تومان و سقف دوم ۴۴۷ هزار میلیون میلیارد تومان بوده است آموزش و پرورش در سقف دوم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ۲هزار میلیارد تومان برای نظام رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی کردیم که البته به این موضوع توجه داریم با چنین رقمی نمی‌توان به رتبه بندی معلمان را افزایش داد حال باید ببینیم در کمیسیون تلفیق راهی برای افزایش این اعتبار و منبع درآمدی پیدا خواهیم کرد یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ دی ۱۳۹۷
سلام، ورود پیمانکار بازی به سطح مدارس مفسده بزرگی است به دادکشور برسید
آخرین اخبار