در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ضرورت توسعه ساختار در راه‌اندازی مرکز رشد/ خلاقیت پژوهش‌های دانشجومعلمان محدود به علوم تربیتی نیست

ضرورت توسعه ساختار در راه اندازی مرکز رشد/ خلاقیت پژوهش‌های دانشجومعلمان محدود به علوم تربیتی نیستمعاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان گفت: خلاقیت‌ها در این مجموعه صرفا به علوم تربیتی محدود نمی‌شود.

علی‌باقر طاهرنیا معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به موضوعات پژوهشی در این دانشگاه اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه از هر گونه طرح پژوهشی حمایت می‌کنیم، حتی اگر این پژوهش‌ها در حیطه فعالیت دانشگاه فرهنگیان نباشد اما به جهت تأثیرگذاری آن مورد توجه قرار می‌گیرد و همکارانمان را در چند موضوع خاص محصور نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبنای دانشگاه فرهنگیان، علوم تربیتی است، گفت: اما در همین فضای تربیتی اساتید دروس دیگری چون شیمی، فیزیک، فلسفه و دیگر رشته‌ها در این دانشگاه برای ۱۶ رشته تحصیلی موجود به تدریس می‌پردازند.

از اقدامات خلاقانه دانشجو معلمان حمایت می‌شود

طاهرنیا افزود: همواره از اقدامات خلاقانه همکاران و دانشجو معلمان حتی اگر در چارچوب فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان نباشد حمایت می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان باید مکانی برای رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت باشد

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان درباره تعیین اولویت‌های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان و واگذاری انجام پژوهش‌ها به معلمان و اساتید و دانشجومعلمان گفت: به لحاظ مأموریتی و بر اساس فلسفه دانشگاه فرهنگیان این دانشگاه باید محلی برای رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت باشد بر همین اساس وزیر آموزش و پرورش هم در یکی از سخنرانی‌ها، این دانشگاه را هیئت اندیشه ورز آموزش و پرورش نامید.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی دانشگاه آمادگی کامل دارد تا در مقام ایفای نقش به عنوان هیئت اندیشه ورز آموزش و پرورش چالش‌های این وزارتخانه را برطرف کند که این حل مسئله در حوزه تولید محتوا، پرورش ایده، آینده پژوهی و مواردی دیگر از این دست است.

طاهرنیا تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با بهره مندی از اعضای هیئت علمی صاحب ایده در حوزه تعلیم و تربیت و دانشجومعلمانی که جزء برترین‌های کنکور هستند می‌تواند نقش خود را در زمینه پشتیبانی از آموزش و پرورش به خوبی ایفا کند.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه بخشی از دغدغه‌های وزیر در حوزه تعلیم و تربیت به ویژه در موضوع کتاب‌های درسی را به عنوان یکی از محور‌های همایش تربیت معلم در نظر گرفتیم، گفت: بعد از برگزاری این همایش برون داد مقالات به شکل ایده‌های نو در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

مخاطب اصلی  در حوزه حل چالش‌های نظام تعلیم و تربیت سازمان پژوهش

وی تصریح کرد: اکنون آموزش و پرورش سفارش کاری به طور مستقیم در حوزه حل چالش‌های نظام تعلیم و تربیت به ما نداده است و مخاطب اصلی سازمان پژوهش در نظر گرفته می‌شود، اما هر زمان که آموزش و پرورش آماده باشد توانایی پاسخگویی لازم از بعد علمی به این موضوع را داریم.

طاهرنیا به راه اندازی مراکز رشد دانشجو اشاره و اظهار کرد: برای راه اندازی این مجموعه به اعتبار خاصی نیاز  نیست و باید به طور جدی برای آغاز به کار آن برنامه ریزی کنیم و حتی این مرکز می‌تواند با فعالیت خود اعتبار لازم را فراهم کند، همچنین توسعه ساختار دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار